• Anonym (mmm)

Extremt magont å diarre

Några gånger om året får jag en så extrem magvärk utan anledning, så ont att jag ligger i fosterställning och bara vill försvinna, efter ett tag brukar jag känna att jag måste på toa och då får jag diarré, jätte mycket. Sen lugnar de ner sig sen kommer den där krampen i magen å jag måste bajsa igen.. så fortsätter de ett tag, en gång spydde jag också. 
    Ursäkta för äcklig text men det är så fruktansvärt jobbigt när de väl kommer! Varför blir det så? Vad beror de på? Det kan komma när som helst! En gång kom det mitt på natten.
  • Svar på tråden Extremt magont å diarre
  • Anonym (..)

Magsjuka? Var i magen har du ont?

• Anonym (mmm)
    Anonym (..) skrev 2014-03-19 22:10:21 följande:
    Magsjuka? Var i magen har du ont?
    Nej inge magsjuka, är helt frisk å de pågår kanske 1-2 timmar. Svårt att säga vart i magen... men det är som extrem mensvärk .. känns som någon hugger knivar i magen. Måste ju va ngt med tarmen eftersom jag måste bajsa så satans mkt
  • FrökenFrans

Jag har haft så också under 1 1/2 års tid i perioder. Har du varit utomlands? Jag fick nämligen mitt efter en resa till Egypten.

• Anonym (mmm)
    FridaFransson skrev 2014-03-19 22:21:42 följande:
    Jag har haft så också under 1 1/2 års tid i perioder. Har du varit utomlands? Jag fick nämligen mitt efter en resa till Egypten.
    Nä aldrig varit utomlands, det brukar komma efter jag har ätit, innan trodde jag att jag inte tålde vitlök för det hände vid två tillfällen att jag blev sån efter jag ätit vitlök i maten, men nu har jag ätit vitlök utan problem så kan ju inte va de.. Sist var när jag åt pasta carbonara :P och de innehåller väl mest pasta,grädda,bacon osv... sånt jag ätit innan utan att bli dålig. 
  • Anonym (mmm)
    FridaFransson skrev 2014-03-19 22:21:42 följande:
    Elr jo jag var på Mallorca en vecka ... men tror knappast det kan va därför :P 
  • La Lola

Reagerar du på fet mat kanske?
    Det gör min syster (just bacon får hon jätteont av) o själv får jag magkramper om jag får i mig för mycket mjölk.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (mmm)
    La Lola skrev 2014-03-20 09:05:14 följande:
    Reagerar du på fet mat kanske?
    Det gör min syster (just bacon får hon jätteont av) o själv får jag magkramper om jag får i mig för mycket mjölk.
    Näää fet mat brukar jag äta utan att få problem. Kanske bara kommer om jag äter stora mängder? Förra julen efter all mat fick jag samma problem.. AJ AJ
  • Anonym (mmm)
    Anonym (signe) skrev 2014-03-20 09:22:22 följande:
    gallbesvär
    äru helt säker?
  • La Lola
    Anonym (mmm) skrev 2014-03-20 12:04:35 följande:
    Näää fet mat brukar jag äta utan att få problem. Kanske bara kommer om jag äter stora mängder? Förra julen efter all mat fick jag samma problem.. AJ AJ
    Mm bacon o grädde tänkte jag.....

• La Lola
    Anonym (mmm) skrev 2014-03-20 12:04:47 följande:
    äru helt säker?
    Det är gallan min syrra får problem med.
  • Liljekonvalj02
    Hejsan!

Jag har varit med om något liknande.

Jag tycker som att det låter som om du varit förstoppad, man kan få diareé om man är det.

Har upplevt liknande som du beskriver, ena gången var jag mest sannolikt förstoppad och en annan tror jag att jag helt enkelt fått i mig någon slags bakterie, troligtvis eftersom magen vill tömma sig fort.

Kanske kan du läsa mer om förstoppning på 1177?

Lycka till!
  • Anonym (mmm)
    La Lola skrev 2014-03-20 12:09:06 följande:
    Mm bacon o grädde tänkte jag.....

Då är inte lchf ngt för mig iallafall... :D 
  • La Lola
    Anonym (mmm) skrev 2014-03-20 12:32:40 följande:
    Då är inte lchf ngt för mig iallafall... :D 
    Förmodligen inte.
  • FrökenFrans

Kanske beror på hur stor mängder du äter och om du inte varit på toaletten på ett tag innan. Har en kompis som har det problemet iaf. Hoppas du får någon bukt på det hela, inge roligt om det blir sådär :/

Svar på tråden Extremt magont å diarre