• Anonym (Tröttpåmigsjälv)

Klarar inte av att avsluta relationen...

Allt är skit i vår relation. Finns i stort sett inget positivt kvar alls o så har det varit länge. Han vill inte alls att vi ska gå isär utan säger varje gång jag tar upp diskussionen att han vill leva med mig, men han gör absolut inget för att det ska bli bra mellan oss... Jag vet att mitt liv skulle bli så mkt bättre utan honom o ändå kan jag i te bryta. Fattar inte själv varför? Blir galen på mig själv!!! Vad gör jag nu, hur ska jag få mig själv att ta mig ur detta? Det är inget värdigt liv...

• Svar på tråden Klarar inte av att avsluta relationen...
  • Anonym (Tänkpådigsjälv!)

Du måste bestämma dig för att göra slut. Ingen av er mår bättre av att du velar. Du kan inte vara tillsammans med honom för hans skull. Att han mår dåligt är inte ditt problem. Han är vuxen (antar jag) och måste ta ansvar för sitt eget liv. Har ni barn tillsammans?

• Nitor

Du behöver känna att det kommer bli så mycket bättre när du lämnar honom. Försök hitta konkreta saker som kommer bli bättre. Att lämna för att det är skit brukar inte locka så mycket.

• MMmm74

Är i precis samma sits, mer rädd för att bli ensam än att jag skulle sakna honom. Han är bortrest ett par dagar nu och det enda jag känner är att jag kan andas fritt och slipper tänka på förhållandet. Men jag tänker att det är en process, du kommer veta när du är klar med förhållandet och redo att gå. Svårare med barn, så klart. Lycka till!

• Anonym (Tröttpåmigsjälv)

Är helt säker på att i stort sett allt hade blivit så otroligt mycket bättre för mig och för barnen ( vi har 3 barn ). Har bestämt mig så många gånger o sen blir det ingenting av det hela ändå, även fast jag vet vad det bästa är... Hur gör man för att övertyga sig själv??

• Nöjd man
    Anonym (Tröttpåmigsjälv) skrev 2014-03-20 13:36:27 följande:
    Är helt säker på att i stort sett allt hade blivit så otroligt mycket bättre för mig och för barnen ( vi har 3 barn ). Har bestämt mig så många gånger o sen blir det ingenting av det hela ändå, även fast jag vet vad det bästa är... Hur gör man för att övertyga sig själv??
    Du börjar planera som att ni är skilda. Fundera på hur du vill lägga upp det med barnen. Börja titta på eget boende. Ta fram dokument som behövs för att skilja er, om ni är gifta. Se dig själv i ett eget hem med ett liv som du trivs med. Prata med familj och vänner att du vill skilja dig.
  • Nitor
    Anonym (Tröttpåmigsjälv) skrev 2014-03-20 13:36:27 följande:
    Vill du lista upp vad som kommer bli bättre, och varför det skulle kunna bli bättre?

Jag tror även att du inte ska tänka för mycket på det här, för det är för mycket att endast ha i huvudet. Börja skriva upp allt som har med relationen nu och vad som kan bli bättre. Formulera dig så du rent konkret kan göra det du skriver. Det här är kanske en tröskel som du behöver ta dig över för att kunna våga ta steget. 

Men som jag sa tidigare, det positiva som finns framför dig behöver vara bra mycket mer än det negativa du vill lämna. Annars känns det nog inte så lockande.
Svar på tråden Klarar inte av att avsluta relationen...