• tjillivippen

Chefen och jag- flirt eller mer?

Hallå!

Jag är ganska vilse i hela den här situationen och måste få lite råd från folk som inte känner mig.

Det hela började för ett år sedan när jag fick ett extrajobb på ett ställe. Jag är 27 år och frilansar så det behövs extra kosing ibland. På extrajobbet trivs jag otroligt bra, mycket på grund av kollegorna. Vi har jätteskoj ihop. På jobbet finns även en underchef och han och jag fick riktigt god kontakt redan från första dagen.

Mina kollegor har alltid skämtsamt pratat om att min underchef flirtar med mig, och att han verkar tycka om mig väldigt mycket. Jag  har skojat tillbaka och sagt att de bara hittar på, vi är ju bara kompisar! Innerst inne så dog jag halvt inombords första gången jag såg honom- han är otroligt charmig och har de bästa ögonen jag varit med om. Han ser verkligen alla människor omkring sig, är ödmjuk och peppande, och vi får varandra att skratta så fort vi är i samma rum.

Nu har  jag varit bortrest i en månad och nu när jag kom tillbaka så märker jag de här signalerna från honom tydligare- han vill alltid vara nära mig, han smyger iväg från sina arbetsuppgifter för att hänga vid min arbetsplats och prata och skämta. I ett rum med människor ställer han sig alltid någon dm ifrån mig och ser mig i ögonen om jag råkar kolla på honom. Och så har vi ju som sagt sjukt roligt tillsammans, alltid.

Problemet? Han har flickvän. Det har jag fått veta från en kollega men han nämner henne aldrig för mig. Jag har försökt hinta och fråga men han skyller på fotboll eller något annat. Vi umgås aldrig utanför jobbet; mest för att det inte känns naturligt att fråga iom att han är min chef och stämningen mellan oss.

Jag har i ärlighetens namn sällan känt en sån här dragning till någon- det här har pågått i över ett år nu och jag kan inte sluta tänka på honom fast jag försöker. Och jag tror att han känner samma sak. Men han vågar inte för ptja, han är väl rädd om sitt jobb, och har ju flickvän (som han f.ö har kallat "jag får inte för mamma" inför andra kollegor- hon verkar inte ar helt hundra)

Frågan är; vad gör man? Jag  skulle ju vilja få med honom på en aw, dricka några öl och säga lite avslappnat att andra kollegor tror han flirtar med mig och att jag tycker han är döcharmig.  Men jag vågar inte. För han kommer säga nej,  kommer ju inte få för sin flickvän, men skylla på något annat- och jag vill ju inte göra situationen skum mellan oss.

Vad gör jag?

• Svar på tråden Chefen och jag- flirt eller mer?
  • Tow2Mater

Tycker du har dessa val:

1) Han är din chef, och han är upptagen, och du fortsätter  ålla en professionell distans och ton till honom. Inget mer än vänskap, och gor det klart for honom.

2) Du säger åt honom att träffa dig på en aw, ni dricker några öl, och hånglar lite och inser där omsesidigt att 1) gäller.

3) Du säger åt honom att träffa dig på en aw, ni dricker några öl, och hånglar lite och han säger han kommer att gora slut med sin flickvän, och du väntar, tills han antingen gor det eller du borjar soka nytt jobb.

4) Ni inleder ett forhållande och du är (efter aw eller inte) nr 2 vid sidan av flik\ckvännen. Efter ett tag; du borjar soka nytt jobb.

Det finns inget som "han är väl rädd om sitt jobb"; i en konflikt (eller ord mot ord) är han chefen och du mindre värd; du omplaceras. Inte han.

• Nitor

Du undrar vad du ska göra, jag undrar hur du tänker. Menar du verkligen att du är intresserad av en man som har flirtat med dig under ett år, samtidigt som han har flickvän?

Så om du skulle få ta platsen som hans nya flickvän, vad händer sedan. Kommer han att flirta med någon annan? Eller är du precis den som han behöver, den som får honom att sluta upp med sitt ruttna beteende?

• tjillivippen

#1 Ja alltså, jag bör väl tillägga att det här inte är ett jobb jag  kommer stanna på hela livet. Jag trivs, for now. men tanken är att jag  ska vidare. Det är som sagt mest kollegorna och den goda stämningen som får mig att stanna.

Sen undrar jag faktiskt också om han verkligen flirtar. Det är väl DET jag vill ta reda på i första hand. Jag har börjat tänka på det först nu men ni vet ju hur det blir när man börjar tänka för mycket på sånt där; man vet inte om man har rätt tillslut.

Hur kan man ta reda på något sånt på ett smidigt sätt utan att gå på tok för långt?!

Jag kanske helt misstolkar det här liksom.

• tjillivippen

#2 Ja jo. Jag är väl kanske inte den som är mest svartsjuk på jorden om jag uttrycker mig så. jag har  inget emot lite halvt öppna förhållanden där det är tillåtet att kanske ibland till och med kalashångla med andra, ett tag in i förhållandet. Detta är okej, OM det fortfarande finns spänning och flirt kvar mellan mig och min partner, att det är något vi kan ge varandra.

• Anonym (Ncnc)

Har du ingen skam i kroppen ??!! Killen har flickvän respektera det!. Man bjuder inte ut en upptagen kille när man Som du har känslor för honom. Usch hatar såna här tjejer, tänker endast på sig själv!. Den dagen han är singel kan du bjuda ut honom punkt slut, ha lite mer moral för Guds skull!!!!!!!.

• tjillivippen

#5 mja, där tycker ju jag att det är upp till honom att säga ifrån, eller ta initiativ.

Som jag har sagt förut; jag vill mest ta reda på om han verkligen flirtar med mig på skoj eller mer allvarligt. jag kan absolut gå vidare i livet utan honom men just attraktionen är sjukt stark. men klart som tusan att jag kan kontrollera mig, man är ju inget monster.

Please stop moralisera nu, ge mig lite matnyggiga svar, som  #1 var inne på.

• sch32

Alltså, finn två fel. Man kackar inte där man käkar, flirta med chefen är ingen hit. Att chefen ifråga även är upptagen gör det hela ännu värre. Smäll bort dom rosa molnen och kom tillbaks till verkligheten, dags att bli kvinna och sluta våpa dig. Nu kastar du endast pärlor åt svin!

• Anonym (.)

Om han har en partner borde du backa. Det är hans ansvar att reda ut den situationen först. Vill han ha dig, och är en rakryggad och hederlig person, så gör han slut först. Du vill väl inte ha någon som är otrogen?

• tjillivippen

dags att bli hövlig och sluta kalla kvinnor för våp. jag har ju inte gjort någonting än :)

Jag vill bara ta reda på om han menar allvar med sitt flirtande eller inte. När jag vet det så har jag alternativ.

1) Menar han allvar så bör jag lägga av och säga åt honom att göra det samma. Vi får väl prata om det hela och jag får låtsas som att det aldrig kommer funka mellan oss.

2) Är det lite på skoj, ja då kan vi ju fortsätta, för det är ju lite spännande och det moraliska får faktiskt helt stå för honom. Det är inte jag som har flickvän. Det är han.

Dessutom: Den där flickvännen och han verkar inte ha en vidare bra relation. Hon verkar vara enormt bossig och bestämmer vad han får och inte får göra, är otroligt krävande och tycker att han ska försörja henne. han börjar ledsna men är för snäll för att göra slut eftersom hon påstår att hon får panik och ångest av att jobba. Insider info.... Han kanske behöver lite avspänning.

Svar på tråden Chefen och jag- flirt eller mer?