Chefen och jag- flirt eller mer?
Hallå!
Jag är ganska vilse i hela den här situationen och måste få lite råd från folk som inte känner mig.
Det hela började för ett år sedan när jag fick ett extrajobb på ett ställe. Jag är 27 år och frilansar så det behövs extra kosing ibland. På extrajobbet trivs jag otroligt bra, mycket på grund av kollegorna. Vi har jätteskoj ihop. På jobbet finns även en underchef och han och jag fick riktigt god kontakt redan från första dagen.
Mina kollegor har alltid skämtsamt pratat om att min underchef flirtar med mig, och att han verkar tycka om mig väldigt mycket. Jag har skojat tillbaka och sagt att de bara hittar på, vi är ju bara kompisar! Innerst inne så dog jag halvt inombords första gången jag såg honom- han är otroligt charmig och har de bästa ögonen jag varit med om. Han ser verkligen alla människor omkring sig, är ödmjuk och peppande, och vi får varandra att skratta så fort vi är i samma rum.
Nu har jag varit bortrest i en månad och nu när jag kom tillbaka så märker jag de här signalerna från honom tydligare- han vill alltid vara nära mig, han smyger iväg från sina arbetsuppgifter för att hänga vid min arbetsplats och prata och skämta. I ett rum med människor ställer han sig alltid någon dm ifrån mig och ser mig i ögonen om jag råkar kolla på honom. Och så har vi ju som sagt sjukt roligt tillsammans, alltid.
Problemet? Han har flickvän. Det har jag fått veta från en kollega men han nämner henne aldrig för mig. Jag har försökt hinta och fråga men han skyller på fotboll eller något annat. Vi umgås aldrig utanför jobbet; mest för att det inte känns naturligt att fråga iom att han är min chef och stämningen mellan oss.
Jag har i ärlighetens namn sällan känt en sån här dragning till någon- det här har pågått i över ett år nu och jag kan inte sluta tänka på honom fast jag försöker. Och jag tror att han känner samma sak. Men han vågar inte för ptja, han är väl rädd om sitt jobb, och har ju flickvän (som han f.ö har kallat "jag får inte för mamma" inför andra kollegor- hon verkar inte ar helt hundra)
Frågan är; vad gör man? Jag skulle ju vilja få med honom på en aw, dricka några öl och säga lite avslappnat att andra kollegor tror han flirtar med mig och att jag tycker han är döcharmig. Men jag vågar inte. För han kommer säga nej, kommer ju inte få för sin flickvän, men skylla på något annat- och jag vill ju inte göra situationen skum mellan oss.
Vad gör jag?