• Mon bébé 81

Erfarenhet av MammaMia, Götgatan Sthlm?

Hej, är det ngn som har erfarenhet av MammaMia på Södermalm? Är ni nöjda, är det något ni skulle rekommendera? Eller finns det någon annan barnmorska här (eller i närliggande områden) som ni skulle rekommendera istället? Det här är mitt första barn, och jag känner mig väldigt nervös. Har lite dåliga erfarenheter av barnmorskor sedan tidigare då det gällt preventivmedelsrådgivning och sådant. Vill så gärna komma till någon som är lugn, positiv och bra på att lyssna. 

Hur tidigt ringde ni och bokade tid?

Jag har alldeles precis fått plus och är i v. 4+0 idag. Tycker att det känns lite tidigt att ringa redan nu, så jag tänkte nog vänta en eller ett par veckor till. 

Jag har läst lite och uppfattar det som att man kan bli inbokad på ett hälsosamtal (eller vad det nu hette) innan själva inskrivningen. Är det något som man bör gå på? Jag har läst på Livsmedelsverkets rekommendationer om kosten. Röker inte, och slutade dricka alkohol redan innan jag fick plus. 

Tack på förhand!

• Svar på tråden Erfarenhet av MammaMia, Götgatan Sthlm?
  • Tisa83

Jag har gått på mamma Mia söder under båda mina grav. Har bara positivt att säga om dem :)

• Rocket Mania
    Tisa83 skrev 2014-03-20 20:11:18 följande:
    Jag har gått på mamma Mia söder under båda mina grav. Har bara positivt att säga om dem :)
    Samma här!
  • LiaSthlm

Jag gick där med mina två sista barn och var jätte nöjd. Bra öppettider så man kunde göra ultraljud och få läkartider på kvällar. Familjär atmosfär och mysig personal.

• Mon bébé 81
    LiaSthlm skrev 2014-03-20 20:52:42 följande:
    Jag gick där med mina två sista barn och var jätte nöjd. Bra öppettider så man kunde göra ultraljud och få läkartider på kvällar. Familjär atmosfär och mysig personal.
    Det låter ju jättebra!
Svar på tråden Erfarenhet av MammaMia, Götgatan Sthlm?