• George 1

    jippi läraren vann

    www.sydsvenskan.se/skane/larare-som-slet-i-elev-gjorde-ratt/

    Hur fan skall vi annars få ordning på våra vår skola ?
    Lärare måste anses som en auktoritär person inom skolan.
    Alla klagar på att lärarna inte gör ngt, nu har en lärare satt ner foten och tagit ut en elev, OCH får fan för det.

    Skäms du mamma som var i TV nu i kväll och " gröt floder " för var hennes lilla guldklimp blivit utsatt för !
    Ungen skulle ha en rejäl smäll på stjärten utan byxor.
    Gör man det han gjort har mamman misslyckats i sin " uppfostran " av pojken.

     

  • Svar på tråden jippi läraren vann
  • Studentpappa

    Jag är hela 32 år gammal och när jag gick i skolan åkte vi ut från klassrummet om vi störde. Inget någon tyckte var konstigt mer än att föräldrarna blev arga för att vi uppenbarligen inte skötte oss.

    Lärare ska helt klart ha rätt att ge en jävla avhyvling när det finns fog för det.


    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Min lycka

    Om nu åldern spelar roll så är jag snart 37 o jag hade några jobbiga klasskamrater som ibland fick lämna klassrummet.
    Läraren lyckades att få ut med ur klassrummet utan att lägga hand på dem, han o senare hon använde rösten.
    Jag ska erkänna att jag i in första reaktion tänkte att det kanske var befogat, men sen......vem vet vad som ligger bakom?
    Har barnet det svårt på något sätt? Någon diagnos?
    Är det så att barnet agerar ut för att få uppmärksamhet av någon anledning?
    Lika väl som att ett barn som sitter *snällt* hela tiden o mår dåligt, kan även ett utåtagerande barn göra det med.
    Jag kan inte låta bli att undra om man bara ser händelsen eller faktiskt barnet.

    Det finns många lärare som absolut inte skulle ha med barn att göra. O det finns dem som är helt på rätt plats.
    Jag har fortfarande väldig respekt för mina lärare när jag möter dem, trots att de aldrig la hand på oss.
    Tycker inte att någon vann, utan det är bara utliggare ett bevis på att något måste göras åt skolan, för både barn o skolpersonal har det tufft.

  • tundra

    Hurra helt rätt!
    Såklart sista utvägen men inte en orimlig påföljd att bli utsläpad om man inte lyssnar på direkt tillsägelse.

  • George 1
    Min lycka skrev 2014-03-20 20:05:00 följande:
    Om nu åldern spelar roll så är jag snart 37 o jag hade några jobbiga klasskamrater som ibland fick lämna klassrummet.
    Läraren lyckades att få ut med ur klassrummet utan att lägga hand på dem, han o senare hon använde rösten.
    Jag ska erkänna att jag i in första reaktion tänkte att det kanske var befogat, men sen......vem vet vad som ligger bakom?
    Har barnet det svårt på något sätt? Någon diagnos?
    Är det så att barnet agerar ut för att få uppmärksamhet av någon anledning?
    Lika väl som att ett barn som sitter *snällt* hela tiden o mår dåligt, kan även ett utåtagerande barn göra det med.
    Jag kan inte låta bli att undra om man bara ser händelsen eller faktiskt barnet.

    Det finns många lärare som absolut inte skulle ha med barn att göra. O det finns dem som är helt på rätt plats.
    Jag har fortfarande väldig respekt för mina lärare när jag möter dem, trots att de aldrig la hand på oss.
    Tycker inte att någon vann, utan det är bara utliggare ett bevis på att något måste göras åt skolan, för både barn o skolpersonal har det tufft.
    LYSSNAR INTE UNGARNA OCH RESPEKTERAR LÄRARNAS TILLRÄTTAVISNING, SÅ FÅR DE FINNA SIG I ATT BLIR UTFLYTTADE TILL KORRIDOREN.
    ETT BLMÄRKE HAR INGEN UNGE DÖTT AV OCH INTE ATT BLI TILLRÄTTAVISAS.
  • MtillMoJ
    Baraettbarn skrev 2014-03-20 19:54:18 följande:
    Vad gjorde pojken mer specifikt?

    Han hade suttit och "sågat" i bänken med linjalen och läraren hade upprepade gånger sagt till honom att sluta.
Svar på tråden jippi läraren vann