• JohCas

    Junibarn Båstad/Laholm/Halmstad/Ängelholm

    Halloj! Ska ha barn i slutet på Juni och undrar om det är nån mer än jag som skall detta som bor omkring Laholm, Båstad, Halmstad och Ängelholm

    Spelar ingen roll om du ska ha ditt första, andra eller tredje barn.
    Vore roligt att dela tips om idéer inför den kommande bebisen samt evt samla ihop till bebisträff under sommaren:)

  • Svar på tråden Junibarn Båstad/Laholm/Halmstad/Ängelholm
  • JohCas
    Jacqueline skrev 2014-03-20 20:23:20 följande:
    Väntar min trea med BF 20/6 och bor i munka utanför Ängelholm
    Åh vad roligt. Gratulerar. Trodde jag vart ensam om att få barn runtom i dessa områden.

    Tagit reda på könet?
  • Jacqueline
    JohCas skrev 2014-03-20 20:27:10 följande:
    Åh vad roligt. Gratulerar. Trodde jag vart ensam om att få barn runtom i dessa områden.

    Tagit reda på könet?
    Vart hör du hemma då?

    Ja det blir en pojk denna gång ,har två döttrar som dessutom är "stora" så det blir verkligen spännande dehär hehe är det första barnet?
  • JohCas

    Bor i Våxtorp. Ligger mellan Örkelljunga och Laholm.
    Vi väntar vårat första barn, en liten Flicka. Är riktigt spända och nervösa inför detta då vi knappt känner nån med småbarn eller som väntar barn heller. :P

    Då blir det en stor omställning för er då, köpa lite mer pojkigare kläder osv. :P

  • Jacqueline
    JohCas skrev 2014-03-20 20:46:03 följande:

    Bor i Våxtorp. Ligger mellan Örkelljunga och Laholm.
    Vi väntar vårat första barn, en liten Flicka. Är riktigt spända och nervösa inför detta då vi knappt känner nån med småbarn eller som väntar barn heller. :P

    Då blir det en stor omställning för er då, köpa lite mer pojkigare kläder osv. :P


    Så kul hehe

    Hur gamla är ni?När är det BF?

    Jo precis men fick börja om helt då vi inte hade ngt bebisgrej kvar från töserna
  • JohCas

    23 resp 24. Bådas första barn.
    BF 22 Juni Midsommarhelgen. Men vi hoppas hon håller sig inne iaf tills BF :P

    Vi har ju fått köpa allting vi också då vi inte känner någon som har småbarn som har saker kvar. dock har vi varit duktiga och fyndat väldigt mycket saker på både blocket samt att Ikea hade kampanj på ett dyrare skötbord som vi köpa för samma summa som den billigast de har till försäljning. SAmt fyndat kläder och dylikt på Ullared två gånger allaredan :D

  • Jacqueline
    JohCas skrev 2014-03-20 20:54:17 följande:

    23 resp 24. Bådas första barn.
    BF 22 Juni Midsommarhelgen. Men vi hoppas hon håller sig inne iaf tills BF :P

    Vi har ju fått köpa allting vi också då vi inte känner någon som har småbarn som har saker kvar. dock har vi varit duktiga och fyndat väldigt mycket saker på både blocket samt att Ikea hade kampanj på ett dyrare skötbord som vi köpa för samma summa som den billigast de har till försäljning. SAmt fyndat kläder och dylikt på Ullared två gånger allaredan :D


    Ah gött ju ja vi har spridit ut allt och fyndat på tradera ,blocket och Facebook så man har kommit hyfsat billigt undan ändå hehe

    Jag är 29 och min "gubbe" är 26 ,mitt tredje barn men hans första för mina töser har en annan pappa (dom blir 6 och 8år i slutet av Maj och början av Juni).

    Tror denna lilla kommer tidigare ,flickorna har varit före BF båda två så jag siktar på sista veckan i Maj haha hade vart skönt om man fick bestämma datum själv
  • JohCas

    Haha, ja hade jag fått bestämma datum så hade hon fått trilla ut redan nu. Har hållt mig vaken flera nätter i rad nu.
    Sen har jag beskymmer med att hitta bekväma kläder till mig själv. Vill ju gärna kunna köpa ett par shorts till sommaren då vi börjar få riktigt mysigt väder ute nu med. men då får man hitta ett par storlekar större och då hänger de ist slappt över allt annars utom runt midjan.
    Men det är väl sådant men får stå ut med. "Bara" 3 månader kvar till BF ju :P

    Då är "Gubben" din spänd nu då inför att bli förstagångsförälder?
    Min Sambo är överlycklig för att vi ska få en liten flicka och längtar lika mycket som jag efter henne :D

  • Jacqueline
    JohCas skrev 2014-03-20 21:08:00 följande:

    Haha, ja hade jag fått bestämma datum så hade hon fått trilla ut redan nu. Har hållt mig vaken flera nätter i rad nu.
    Sen har jag beskymmer med att hitta bekväma kläder till mig själv. Vill ju gärna kunna köpa ett par shorts till sommaren då vi börjar få riktigt mysigt väder ute nu med. men då får man hitta ett par storlekar större och då hänger de ist slappt över allt annars utom runt midjan.
    Men det är väl sådant men får stå ut med. "Bara" 3 månader kvar till BF ju :P

    Då är "Gubben" din spänd nu då inför att bli förstagångsförälder?
    Min Sambo är överlycklig för att vi ska få en liten flicka och längtar lika mycket som jag efter henne :D


    Han har lite svårt att greppa det hela hehe ,det tog oss ett år att bli gravida så det har känts ganska overkligt allting som om man levt i en bubbla.

    Tror det kommer dröja tills bebisen är född innan poletten ramlar ner hahaha

    Jag har oxå en redig fighter i magen som slåss som en galning ,väcker mig på natten och sparkar så jag hoppar till....min stora dotter är helt övertygad om att han slåss så mycket för att han vill komma ut haha ^^
  • JohCas
    Jacqueline skrev 2014-03-20 21:16:29 följande:
    Han har lite svårt att greppa det hela hehe ,det tog oss ett år att bli gravida så det har känts ganska overkligt allting som om man levt i en bubbla.
    Tror det kommer dröja tills bebisen är född innan poletten ramlar ner hahaha
    Jag har oxå en redig fighter i magen som slåss som en galning ,väcker mig på natten och sparkar så jag hoppar till....min stora dotter är helt övertygad om att han slåss så mycket för att han vill komma ut haha ^^
    Min sambo tror precis samma sak som din dotter. och vid vissa tillfällen när man ligger på rygg och ser när den sparkar och trycker så känns det som om den verkligen försöker gräva sig ut :P

    Har ni funderat på namn ännu eller det är en Hemlighet tills han dyker upp?
  • Jacqueline
    JohCas skrev 2014-03-20 21:25:51 följande:
    Min sambo tror precis samma sak som din dotter. och vid vissa tillfällen när man ligger på rygg och ser när den sparkar och trycker så känns det som om den verkligen försöker gräva sig ut :P

    Har ni funderat på namn ännu eller det är en Hemlighet tills han dyker upp?
    Nä eftersom det är gubbens första och mitt sista barn så fick han välja namnet fast jag hade två krav ,inget gubbnamn och det får inte finnas med på topp 100 senaste åren så han valde namnet Ted känns bra men jag funderar på om man ska ha ett "extra namn" om han verkligen absolut inte ser ut som en Ted haha ^^

    Ni då?
  • JohCas

    Ted vart ju jättegulligt!

    Vi har valt LILY av tre olika skäl.
    1. Sambos Mormor hette så
    2: Min Favoritblomma är Lilja
    3. Alla andra stavar det med två L.

    Min sambo fick med välja om det blev en flicka.
    Hade det blivit en pojke hade han fått heta Malte. Dock ett namn som blivit bara vanligare och vanligare de senaste åren, då jag med söker lite mera ovanligare namn.

  • Jacqueline

    Så fint namn

    Hur mår du då?Har du fått några krämpor ännu hehe?

    Jag går in i vecka 28 imorgon eller lördag beroende på vilken app man ska tro och har haft foglossning sedan vecka 16 ungefär ,jätte känsligt tandkött och nu på senaste veckorna lite svårt att sovandes pga bebis och dels pga ont i höfterna/fogarna.

  • JohCas

    Jag mår väl någorlunda okej. kan inte klaga sådär direkt.
    Har problem med viktuppgång under min graviditet. gått ner 8 kg ist så försöker kämpa med den. Har också börjat få foglossningar och ont i höfterna har jag lidit av ett bra tag under graviditeten. på måndag ska jag gå in i v 28 också. Sen är hon väldigt livlig och håller en gärna vaken på nätterna eller väcker en mitt i natten.
    Något jag saknar dock är att få sova på mage Haha.

    Mina "Cravings" har däremot gått över. hade ju dille på att käka syrliga frukter, vilket ska va normalt tydligen, och handlade praktiskt taget nått kilo klementiner eller apelsiner om dagen innan :P

    Hur länge till kommer du arbeta in på din graviditet?

  • Jacqueline

    Jag är arbetslös för tillfället ,studerade till och med december och sen har det tyvärr stått still :-/

    Är nöjd denna gången för jag har inte haft några cravings hehe

  • JohCas

    Aha okej. Jag fick jobb i November förra året men har kommit överens med min arbetsgivare om att skriva tillsvidare innan jag har gått på mammaledighet så jag ahr nåt arbete att komma tillbaka till. funderar på om jag ska börja plugga upp lite betyg i höst om man känner att man hinner och orkar. :P

  • Jacqueline

    Vad jobbar du med?

    Ja man får ju se vad man orkar och vad det blir för en bebis min första hade kolik och var en skrikis hela första året så då var man mer död än levande ,andra var dock en redig liten gladskit hehe vi kallade henne sunshine

  • JohCas

    Jag jobbar som Personlig Assistent.
    Ville prova nåt annat än vad jag är utb till då jag tröttnade på mitt förra jobb som va väldigt enformigt.

    Vart påväg att ta en Flygvärdinneutb innan vi fick veta att vi skulle få barn.
    Men är överlycklig för att jag är med barn faktiskt- då jag och min sambo med har försökt i nästan 1,5år. Jag har PCOS och har haft svårt att bli gravid överlag och fick höra att jag ahde ca 7% chans att bli gravid i framtiden.


     

Svar på tråden Junibarn Båstad/Laholm/Halmstad/Ängelholm