• Anonym (Långtråkigt)

Tråkiga kvällar

Någon mer knäppskalle här som liksom jag ibland tycker att kvällarna är så långtråkiga men som ändå inte orkar ge sig iväg och göra någonting? Ibland önskar jag att jag bodde på en mindre ort där det var närmare att ta sig till varandra. Vissa kvällar känner jag för att ta en fika med någon kompis men för den skulle inte umgås hela kvällen. Men, eftersom jag bor i Sthlm och har kompisar utspridda lite varstans runtom, så blir det alltid så att man bokar en hel kväll om man hittar på någonting. Kanske är det inte alls enklare att bo på en mindre ort, kanske bara jag som tror det är så.
    Vet inte egentligen vad jag vill med det här inlägget mer än att höra lite kommentarer från folk. Både ni som bor i storstad och på mindre orter.

• Svar på tråden Tråkiga kvällar
  • Anonym (nja)

Vardagkvällar går an ,då är jag väldigt trött efter jobbet men helgerna kan vara tråkiga.

• Anonym (Bajsar)

Jag brukar bajsa för att fördriva tiden

• Aspie

Kan intyga, för egen del, att det kan vara skönt att bo i mindre orter med mindre avstånd till ens vänner. När jag var yngre kunde jag och mina kompisar träffas bara för en kvällscigg och lite dösnack om kvällarna (ibland nätterna). Det tog 5 min att ta sig till varandra, så det var inget särskilt med det.

Numera lider jag av tråkiga kvällar, men har den senaste veckan försökt roa mig med korsord och dokumentärer. Har jag riktigt tråkigt kan jag ibland ta min sömnmedicin någon timme tidigare, men det ska man ju egentligen inte göra...

Försök hitta något att göra som du känner är intressant och kan fungera  som tidsfördriv? Jag försökte rätt länge innan jag kom underfund med att jag mår bäst av att göra saker som kräver lite av mig (är inte så duktig på korsord och dokumentärer är ju mer nyttiga än bakisprogram som t.ex. Vänner). Tidigare var jag inne i en period då jag stickade medan jag lyssnade på nedladdade radioprogram.

... Jag är 21 år men har ett lika händelserikt liv som min dementa mormor.

• Anonym (Långtråkigt)
    Aspie skrev 2014-03-20 22:35:09 följande:
    Kan intyga, för egen del, att det kan vara skönt att bo i mindre orter med mindre avstånd till ens vänner. När jag var yngre kunde jag och mina kompisar träffas bara för en kvällscigg och lite dösnack om kvällarna (ibland nätterna). Det tog 5 min att ta sig till varandra, så det var inget särskilt med det.

Numera lider jag av tråkiga kvällar, men har den senaste veckan försökt roa mig med korsord och dokumentärer. Har jag riktigt tråkigt kan jag ibland ta min sömnmedicin någon timme tidigare, men det ska man ju egentligen inte göra...

Försök hitta något att göra som du känner är intressant och kan fungera  som tidsfördriv? Jag försökte rätt länge innan jag kom underfund med att jag mår bäst av att göra saker som kräver lite av mig (är inte så duktig på korsord och dokumentärer är ju mer nyttiga än bakisprogram som t.ex. Vänner). Tidigare var jag inne i en period då jag stickade medan jag lyssnade på nedladdade radioprogram.

... Jag är 21 år men har ett lika händelserikt liv som min dementa mormor.
    Tack för ditt svar. Jag ska nog prova det här med korsord och dokumentärer. Oftast hamnar jag annars framför TV program som inte kräver det minsta av mig och då blir ju kvällen ännu långtråkigare.
    Bor du fortfarande på en liten ort?
  • Aspie
    Anonym (Långtråkigt) skrev 2014-03-20 23:36:44 följande:
    Tack för ditt svar. Jag ska nog prova det här med korsord och dokumentärer. Oftast hamnar jag annars framför TV program som inte kräver det minsta av mig och då blir ju kvällen ännu långtråkigare.
    Bor du fortfarande på en liten ort?

Testa!
    Jag bor fortfarande i en liten ort, men i den här orten har jag inga vänner att träffa. Jag flyttade hit för ungefär 5 år sedan, men jag har varken pluggat eller arbetat här så jag har liksom aldrig träffat någon.

• Anonym (Långtråkigt)
    Aspie skrev 2014-03-21 09:01:36 följande:

Testa!
    Jag bor fortfarande i en liten ort, men i den här orten har jag inga vänner att träffa. Jag flyttade hit för ungefär 5 år sedan, men jag har varken pluggat eller arbetat här så jag har liksom aldrig träffat någon.

Ja, det är ju det som är lite knepigt i vuxen ålder. Det finns liksom inga naturliga träffpunkter som det gjorde i skolan. Nu är jag betydligt äldre än du och då mina barn var yngre så träffade jag ju en del folk via dem, på dagis etc. Bor du ensam eller bor du hemma fortfarande? Finns det inte någon folkhögskola eller liknande som du kan plugga någonting på och på så vis hitta vänner?
  • Anonym (Långtråkigt)
    jaghopparhögt skrev 2014-03-20 23:45:41 följande:
    Gör något som är givande, börja måla t ex :)
    Jo, jag ska nog börja sticka igen vilket jag gjorde en hel del för flera år sedan. Måla ska jag nog avhålla mig ifrån då min utveckling inom måleriet stannade vid huvudfotingar i 4-års åldern :-P Fast samtidigt är det nog den sociala biten jag saknar, att ta en fika och prata bort en timme eller så. Och kunna göra det på ett enkelt sätt utan att behöva fara stan runt.
  • Aspie
    Anonym (Långtråkigt) skrev 2014-03-21 09:54:15 följande:
    Ja, det är ju det som är lite knepigt i vuxen ålder. Det finns liksom inga naturliga träffpunkter som det gjorde i skolan. Nu är jag betydligt äldre än du och då mina barn var yngre så träffade jag ju en del folk via dem, på dagis etc. Bor du ensam eller bor du hemma fortfarande? Finns det inte någon folkhögskola eller liknande som du kan plugga någonting på och på så vis hitta vänner?
    Nej, precis. Har funderat lite hur jag ska göra för att lyckas träffa nytt folk. Det man kan göra är ju att träffa vänners vänner t.ex, men de flesta jag har träffat så är inte riktigt min typ av människor. Vi har ju bara vår gemensamma vän som intresse då. Jag bor ensam, cirka 30 mil hemifrån mina föräldrar (och "kvällsciggkompisar"). Samhället jag bor i ligger väldigt nära en storstad med ett universitet, folkhögskolorna ligger lite plottrigt ute i skogarna kanske 2-3 timmars buss härifrån. Vid universitetet testade jag få kontakt med nya människor, men som mitt nick kanske avslöjar så har jag AS och nya människor kan finna mig lite udda (tyst, nördig, oblyg med åsikter)... Jag ska ge den här orten några år till har jag tänkt, men finner jag inget intressant här så satsar jag nog på ett nytt (eller gammalt) ställe. :)
  • Nöjd man
    Anonym (Långtråkigt) skrev 2014-03-21 09:57:13 följande:
    Jo, jag ska nog börja sticka igen vilket jag gjorde en hel del för flera år sedan. Måla ska jag nog avhålla mig ifrån då min utveckling inom måleriet stannade vid huvudfotingar i 4-års åldern :-P Fast samtidigt är det nog den sociala biten jag saknar, att ta en fika och prata bort en timme eller så. Och kunna göra det på ett enkelt sätt utan att behöva fara stan runt.
    Skaypa Glad
Svar på tråden Tråkiga kvällar