• Äldre 20 Mar 21:07
    3144 visningar
    3 svar
    3
    3144

    Min "EX" kompis skär sig

    Det här är faktiskt mitt första inlägg. På någon av alla sidor. Så om det är helt fel på något sätt, rätta mig.

    Jag har ett problem... Jag och en tjej vi kallar henne Wiki, var allra bästa kompisar (chliché) helt oskiljaktiga. Sen hände "nya klasser" Vi tappade kontaken o.sv.

    Nu har vi båda snart fyllt 15. Hon är den "stränga" lärarens dotter och då förväntar man sig lite disciplin, kanske? Det var det som förvånade mig. Hon började med att ha "utmanande" kläder i skolan och höll sig endast till två vänner. Sen tog hon näspiercing och färgade håret oranget. Inte för att jag inte tycker om den "stilen" men det var förvånande eftersom jag känner hennes föräldrar väldigt väl. Hon började också gå runt och lukta rök, samt hennes två vänner. Då blev jag lite fundersam..
    Sen hände det. Jag såg det, alla såg det. Hon hade skurit upp hela armen. Med knivsår  (antar jag) från armvecket och nedåt. Det kom som en chock när jag såg det. Jag började skratta. Åh trög som vanligt. Men seriöst, jag fick panik. Jag visste, jag vet inte vad jag ska göra. Varför ville hon skada sig så? Ville hon ta livet av sig? Mår hon inte bra? Vad är fel?

    Alla är så himla "Åh gud stackars dig, jag vet ju att ni var bästa kompisar" INGA undantag..
    Jag har alltid haft svårt för sånt, men ändå.

    VAD fan ska jag göra? Någon som jag litar starkt på tyckte jag skulle smsa henne. Men jag har bara sån panik nu. Det känns som om jag förlorar henne fast hon aldrig var min. Åh det låter som en dålig novell. Och det är precis så det känns.

    Jag är ju orolig för henne. Det känns som hon bara försvinner ner i det "mörka" mer och mer.
    Jag vill göra något. Men borde jag? Vi pratar ju inte. Jag vågar ju inte... Fan också.

    Okej tack för att ni läst hela skiten. Jag hoppas ni kan ge mig lite tips.
    Klara

  • Svar på tråden Min "EX" kompis skär sig
  • Philip­pa
    Äldre 20 Mar 21:10
    #1

    Gå till skolsköterskan och berätta!

  • Äldre 20 Mar 22:47
    #2

    Du verkar vara en fin människa som bryr dig om din "vän". Tycker också att du ska prata med någon vuxen på skolan som du litar på. Sen har nog tråden hamnat lite fel, passar kanske bättre i "Känsliga rummet"?

  • Äldre 21 Mar 15:01
    #3

    Ja precis , visste inte var jag skulle sätta den.. Men tack för svaren

Svar på tråden Min "EX" kompis skär sig