• Anonym (:()

Något har fastnat i min hals, snälla hjälp!

Jag misstänker att ett eller flera psylliumfröskal har fastnat i min hals, det river och gör ont när jag sväljer. Jag kan även känna att det sitter något där så det är inte vanlig halsont...
    Hur får jag bort det?! Det följer inte med ner när jag äter eller dricker...
    Är rädd att det ska svullna upp under natten så att jag inte kan andas :(

• Svar på tråden Något har fastnat i min hals, snälla hjälp!
  • studentbruttan29

Åh fy vad otrevlig känsla! =(

Har du inte ringt 1177 ännu?

• Anonym (124)

Har du tittat på dina mandlar? Det sitter inget vitt där? Det kan skava och kännas just som du beskriver.

studentbruttan29 skrev 2014-03-20 21:14:35 följande:
    Åh fy vad otrevlig känsla! =(

Har du inte ringt 1177 ännu?
    Det är verkligen jobbigt ja :/

Nej men jag kanske får göra det om det inte går över snart... 
    Anonym (124) skrev 2014-03-20 21:15:02 följande:
    Har du tittat på dina mandlar? Det sitter inget vitt där? Det kan skava och kännas just som du beskriver.
    Kan man ens se mandlarna? 
  • BigMami

Usch! Sånt där är hemskt. Nästan så man vill köra ner en flaskborste i halsen och vispa runt!

• Anonym (124)
    Anonym (:() skrev 2014-03-20 21:17:44 följande:
    Kan man ens se mandlarna? 
    Ja, ta en ficklampa och lys ner i halsen...och titta på sidorna. Då lär du se om det finns något vitt. Isåfall är det inget farligt, bara väldigt otrevlig när det skaver. De åker bort tillslut, vissa pillar bort dom men det rekomenderar inte jag.
    Anonym (1) skrev 2014-03-20 21:17:01 följande:
    Prova kräkas...
    Jag kan inte kräkas även om jag sticker ned fingrarna långt ned i halsen. :/
    BigMami skrev 2014-03-20 21:18:11 följande:
    Usch! Sånt där är hemskt. Nästan så man vill köra ner en flaskborste i halsen och vispa runt!
    Ja det låter frestande :(
    Anonym (124) skrev 2014-03-20 21:18:44 följande:
    Ja, ta en ficklampa och lys ner i halsen...och titta på sidorna. Då lär du se om det finns något vitt. Isåfall är det inget farligt, bara väldigt otrevlig när det skaver. De åker bort tillslut, vissa pillar bort dom men det rekomenderar inte jag.
    Hm jag ska se om jag hittar min ficklampa!
  • Anonym (124)
    Anonym (:() skrev 2014-03-20 21:20:04 följande:
    Hm jag ska se om jag hittar min ficklampa!
    Egentligen behöver du ingen utan endast bra ljus...typ i badrummet och kika i spegeln
Svar på tråden Något har fastnat i min hals, snälla hjälp!