• Anonym (Skamsen)

Mår dåligt efter orgasm

Varje gång jag får en orgasm så får jag skamkänslor efteråt. Jag är en sån som bara kan få orgasm på egen hand och jag tycker om att onanera och att få orgasm, men känslan jag får efteråt är väldigt jobbig. Jag känner mig äcklig.
    Kan man göra något åt det? Tanken är väl att man ska må bra efter en orgasm? Känner inte alls något lyckorus som vissa kan beskriva...

• Svar på tråden Mår dåligt efter orgasm
  • ManiLund

Du måste helt enkel skaffa dig nån du kan få orgasmt tillsammans med, nån som kan få dig att slappna av tillräckligt för att släppa sargen i nakenläge. Eller så släpper du dina skamkänslor. Jag tror det första alternativet är enklast.

• Nitor

Kommer ihåg att jag läste att skamkänslor lätt kan kopplas ihop med njutning av olika slag. Känner du att du kanske inte är värd att få njuta och må bra?

• Anonym (Skamsen)
    ManiLund skrev 2014-03-20 22:42:12 följande:
    Du måste helt enkel skaffa dig nån du kan få orgasmt tillsammans med, nån som kan få dig att slappna av tillräckligt för att släppa sargen i nakenläge. Eller så släpper du dina skamkänslor. Jag tror det första alternativet är enklast.
    Varför måste jag det? Nä fy farao. Jag har försökt med det i ett par år nu och faktum är att jag nöjer mig med mina egna orgasmer. Jag behöver inte mer tillfredsställelse än det, det är inte det som är problemet. Varför skulle mina skamkänslor försvinna för att jag fick orgasm med någon annan?
    Nitor skrev 2014-03-20 22:50:38 följande:
    Kommer ihåg att jag läste att skamkänslor lätt kan kopplas ihop med njutning av olika slag. Känner du att du kanske inte är värd att få njuta och må bra?
    Det ligger det säkert någonting i. Det finns t.ex. en massa saker jag skulle vilja göra (och som jag faktiskt skulle kunna göra), men jag bortförklarar alltid det och sen är det försent. Händer det mig något dåligt tänker jag att det är rätt åt mig. Åh. Det skulle ju så tydligt kunna hänga ihop. Tanken då skulle vara att jag skulle behöva bygga upp mitt självförtroende/min självkänsla och känna att jag är värd att må bra?
  • Nitor
    Anonym (Skamsen) skrev 2014-03-21 19:16:57 följande:
     Händer det mig något dåligt tänker jag att det är rätt åt mig. Åh. 
    Det där låter absolut som din självkänsla är lite låg. Men det kan du öva upp.

Skammen används gärna som ett medel för att styra människor. Det är även en bestraffning. Och som sagt, det är lätt att känna skam när man känner njutning.
Svar på tråden Mår dåligt efter orgasm