• daxförnästa

blocketpaketet? var hämtar man ut vagnen?

Jag bor 10mil ifrån en av Schenkers terminaler där man lämnar in större paket. Måste jag åka tio mil om jag vill få en barnvagn skickad TILL mig också när jag ska hämta ut vagnen? Har väntat på svar ifrån Schenker i en vecka nu så tänkte om någon vet?

• Svar på tråden blocketpaketet? var hämtar man ut vagnen?
  • Hmpf

Paketet kommer till det postombud som är närmast dig och som tar emot Schenkers paket. Kan vara exempelvis ICA.

• Hmpf
    daxförnästa skrev 2014-03-20 22:43:18 följande:
    Men har inte ombuden en maxgräns på 10kilo? De har de på paket man kan lämna in iaf.
    Har jag aldrig hört. Har köpt mängder med vagnar via blocketpaketet. Samtliga har vägt över 10 kilo och samtliga har jag hämtat ut hos mitt ombud (ICA) :)
  • daxförnästa

Ja de har jag redan gjort överallt står det att de kostar 264kr att skicka barnvagn med blocketpaketet. Är det ett fast pris på barnvagnar eller vet du hur det fungerar? Vill ha en fyrhjulig vagn med sittdel o separat liggdel skickad. Tror totalvikten är 18kilo med alla delar.

• daxförnästa

Ja de har jag redan gjort överallt står det att de kostar 264kr att skicka barnvagn med blocketpaketet. Är det ett fast pris på barnvagnar eller vet du hur det fungerar? Vill ha en fyrhjulig vagn med sittdel o separat liggdel skickad. Tror totalvikten är 18kilo med alla delar.

• zarah

Jag beställde den andra bilbarnstolen i från nätet. Stod att den skulle komma till närmsta ombud stod även adress. Fick en avi sen att den va på postens lager. Kanske olika ifrån olika ställen och hur mycket dom har inne för hämtning. Tror helt enkelt inte stolen fick plats hos macken hos oss. Förpackningen till den va enorm...

Svar på tråden blocketpaketet? var hämtar man ut vagnen?