• Adriana

Ni som har gjort abort

Hej! Hypokondrikern i mig kände sig inte nöjd med svaren som gavs idag. Jag gjorde medicinsk abort idag och jag var i vecka 6. Det som hände var att jag märkte att jag var 3-4 dagar sen med mensen förra veckan. Gjorde grav-test och ty svagt streck ringde jag kk och fick komma in dagen efter. Där konstaterades det att de inte kunde se vart ägget var fäst så jag skulle Vänta en vecka innan jag fick göra abort. I tisdags gick jag dit och fick första tabletten( myfogene nått sådant) och dagen efter var jag i uni och kände hur det började rinna så åkte hem och hela kvällen blödde jag. Idag så hade Jag tid för att ta resten( de man stoppar upp) och vi väntade i 5 Timmar på att nått skulle ske men inget mer än lite blod kom så då kollade en läkare med ultraljud och då sa de att det var helt borta. Det måste ha fallit ut dagen innan, och jag har inte märkt det. Jag vet att jag borde lita på läkaren men jag hade ju förväntat mig klumpar och allt möjligt. Kan det verkligen ha skett så lätt? Förutom detta har jag en sorg inom mig som kommer och går. Visst var abort ett självklart val, jag är student och bor i en etta, knappast tan hand om mig själv. Men jag älskar barn och tanken på att jag bara spolade mitt foster gör mig så ledsen. Hur kände ni andra och kommer man någonsin över det?

Svar på tråden Ni som har gjort abort