• Anonym (ts)

era tidiga missfall?

Hej jag och min man har försökt bli gravid i 2 år och 9 månader. utan lyckas.
    Nu fick jag min mens igen, men dennna gången har jag mycket värk och blödder mycket. (dom senaste åren har jag blöddit jätte lite)
    Och nyss när jag var på toa så kom de ut en stor röd klump. Så då började jag fundera på om de var ett tidigt missfall? Någon som har haft tidigt missfall , hur var dom? visste ni att ni var gravida innan?

• Svar på tråden era tidiga missfall?
  • Anonym (många mf)

Jag har haft många tidiga missfall (5 st).

Jag visste att jag var gravid eftersom mensen var sen och jag fick plus på testen varje gång (väldigt svaga). Efter ett par dagar eller en vecka började jag blöda, som en kraftigare mens.

Tillslut visste jag om det skulle sluta med missfall bara genom att se hur starkt plus jag hade på stickan.
    Jag har idag 2 barn och vid de graviditeterna blev det direkt starka plus.

Får ni någon hjälp eftersom det tagit så lång tid?

• Anonym (ts)

ok
    vi får ingen utredning pga att jag är för ung Bör vara 24. fyller det i dec.

• Anonym (många mf)

Ok, då är det bara att fortsätta prova och hålla ut till december!

Lycka till!!

• Anonym (ts)

Tack =)

• Emmalinnéa

jag har haft ca 15 tidiga missfall dom har börjat med extrem kramp i magen och sedan har massor med blod och klumpar kommit.
    För mig gjorde det väldigt ont för vissa gör det inte lika ont.
    Min Bm sa att hon träffat ett par där kvinnan tog ipren varje månad pga migrän/mensvärk och hon fick massor med missfall sen slutade hon med det och fick behålla barnet när hon blev gravid igen. 
    Ta ett test om du vill veta annars kanske det är bättre att inte veta...

Ingen utredning för att du är så ung? har en kompis som fick utrednig när hon var 18 år och fick hjälp med peregotime, efter det fick sitt första barn 19 år.

Jag är 20+ och har gått på utredning.

• Anonym (ts)

Ok. Bor i jönköingslän där bör båba fyllt 24 år för få utredning.
    Men ska till en gyn för att se varför jag ha långa menscyklar, så hoppas jag kan få någon hjälp ändå.

• MiaIa90

Kan ju tyvärr var ett ett mf men ta ett test och kolla.
    Men tycker nu ska söka hjälp för om ni har försökt så länge ska ni få hjälp man ska få hjälp efter ett år.

Svar på tråden era tidiga missfall?