• Turbovalpen

päls

Jag har en katt som rycker av sig pälsen ibland. Jag har provat duscha honom med dyra fina schampon och balsam. Har testat Feliway om det var stress. Olika foder. Har i princip provat det mesta det finns att prova. Tacksam för svar.

• Svar på tråden päls
  • nemo1

Har du varit hos veterinär för att utesluta allergi? Vad ger du för foder? Aktiverar du katten?

• Turbovalpen

Jag har köpt leksaker till honom och jag leker med honom tills han inte vill mer. (2min)
    Han har en stor klösställning. Jag har varit hos veterinären men dom hittade inget. han får Royal canin Sensible 33 sterelized

• nemo1
    Turbovalpen skrev 2014-03-21 15:22:33 följande:
    Jag har köpt leksaker till honom och jag leker med honom tills han inte vill mer. (2min)
    Han har en stor klösställning. Jag har varit hos veterinären men dom hittade inget. han får Royal canin Sensible 33 sterelized
    RC lever endast kvar pga sitt namn. Det innehåller massor med spannmål, ffa den för kastrater. Det behövs inget speciellt foder till en katt bara för att den är kastrerad utan detta är enbart ett försäljningsknep.Katter är strikta köttätare och inga kossor.
    Ge honom en kattkompis att leka med så blir han mer nöjd. Vad gjordes hos veterinären? Gissar på lyssna på hjärta lungor titta en snabbis på tandkött och tänder.Ge katten blötmat istället vilket är mycket bättre, och ge ett torrfoder som helst är spannmålsfritt eller åtminstone ett med lite spannmål

Läs på om foder så vet du katters behov, tex kattstatus.se
Svar på tråden päls