• Trinity78

    Försvunnen mens - Pergotime hjälper inte

    Min mens har strulat sen 1,5 år. Innan dess var den regelbunden som en klocka. Nu kan det gå tre månader mellan menserna. Jag har varit på vårdcentralen och hos gynekologen massor av gånger men de kan inte hitta varför det är så. Min smärtläkare tror dock att det kan bero på de smärtstillande medicinerna jag måste ta pga min ledsjukdom. I alla fall så har jag nu genomgått fyra omgångar med Primolut för att få mens och sen Pergotime för att få ägglossning. Det har dock inte hjälpt så bra. Vi kan inte få ivf-hjälp eftersom vi har ett gemensamt barn. Vad finns det för andra behandlingar som man kan prova? Kan man öka Pergotime-dosen? All hjälp är välkommen! 


    Reproductively challenged
  • Svar på tråden Försvunnen mens - Pergotime hjälper inte
  • Trinity78
    Pandamamma79 skrev 2014-03-21 14:34:02 följande:
    Hur stor dos Pergotime har du tagit?
    Väger du mer än vad du gjorde innan?
    Jag har tagit en tablett (50mg per dag i fem dagar). Jag väger faktiskt mindre än när allt det här började. Jag rasade i vikt från 72 till 58 utan nån förklaring. Nu har jag lyckats gå upp till 66kg igen (jag är 171cm lång)
    Reproductively challenged
  • Pandamamma79

    Det kanske är att din vikt gått upp och ner som gör att mensen är oregelbunden.

    Jag behöver två doser av Pergotime för att få äl, vissa behöver 3...

  • Trinity78
    Pandamamma79 skrev 2014-03-21 20:36:08 följande:
    Det kanske är att din vikt gått upp och ner som gör att mensen är oregelbunden.

    Jag behöver två doser av Pergotime för att få äl, vissa behöver 3...
    Ja, det var min tanke också men läkarna har inte kunnat hitta någon anledning till varför vikten pendlat så. Jag har t.o.m. gjort datortomografi på magen och blivit utredd av en dietist. 

    Förra omgången Pergotime fick jag starkt utslag på ägglossningstestet efter ca två veckor men sen kom mensen bara fem dagar senare. Min gynekolog trodde inte att det var ägglossning eftersom tiden mellan den och mensen var så kort. Jag fattar ingenting. 
    Reproductively challenged
  • Trinity78
    Pandamamma79 skrev 2014-03-21 23:16:23 följande:
    Oj, ja vad konstigt!
    Jag hoppas du hittar orsak och lösning!
    Styrkekramar
    Tack så mycket :)
    Reproductively challenged
Svar på tråden Försvunnen mens - Pergotime hjälper inte