• Anonym (efteråt)

Blygdläpparna blev mindre...varför och HUR?

Går direkt på sak.
    Tidigare har mina inre blygdläppar varit rätt, vad ska man säga, stora/långa.
    Alltså dom har alltid hängt utanför dom yttre, ca 1-1,5  
    Jag har väl alltid tyckt att detta varit lite pinsamt, har känt att jag hellre velat haft en sån liten nätt mus utan synliga inre läppar, men så länge ingen sagt något så har de ändå känts okej.

Men nu har någonting hänt!
    Mitt yngsta barn är ca 3 månader och jag har nu märkt att dom inre läpparna är mindre.
    Först tänkte jag att jag inbillar mig, men så en dag när jag och min sambo duschade så påpekade även han det.
    Det är verkligen så, dom är mindre, eller ja, kortare. nu sticker dom ut ca 5mm istället. Så skillnaden är rätt stor.

Vad beror detta på och hur kan det bli så, jag har inte hört talas om något liknande tidigare.

Någon som har varit med om detta.

(självklart är jag nöjd eftersom att jag alltid tyckt att dom varit för långa/stora och nu är dom som sagt mindreSolig)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-21 14:16
    Ifall det var oklart så är det så att detta har hänt efter denna förlossning.
    Dessutom har jag ett barn sedan innan och då var det ingen skillnad före och efter förlossningen.

• Svar på tråden Blygdläpparna blev mindre...varför och HUR?
  • Anonym (same same)

Jadu, mina med. Men inga barn... När jag var 18 hängde mina. Nu 22 och de har liksom krympt...

Kan någon svaret??

• Anonym (Gud)

Gud har hjälpt er. Var tacksamma:)

• Anonym (m)

Kan de yttre ha blivit lite fylligare eller hängigare så att de inre inte sticker ut lika mycket fast de är lika stora som förut? Alltså om du "viker ut" dem, ser de då 1 cm mindre ut än innan?

Det finns en autoimmun sjukdom, lichen sclerosis, där blygdläpparna kan tillbakabildas om man inte behandlar, men då borde du ha märkt det pga väldig klåda och irritation först.

• kalleman

Hormoner efter en graviditet kan få könsorganen att ändra form i viss mån, har jag för mig.

• Anonym (same same)

Ingen kåda eller sjukdom. Inga större yttre blygläppar och inget barn. Alltså, jag tackar gud och går vidare.

• Anonym (m)

Tjafs att tacka Gud för mindre blygdläppar. Jag är glad för de jag har, och behöver inga mirakel för att vara nöjd. Men jag fick väl en bättre självkänsla från början då.

Man kan vara sexig och fin på många vis och även om jag inte är troende så gillar jag tanken på att vi finns i lite olika varianter, liksom mera handcraft.

• Anonym (efteråt)
    Anonym (m) skrev 2014-03-23 20:31:22 följande:
    Kan de yttre ha blivit lite fylligare eller hängigare så att de inre inte sticker ut lika mycket fast de är lika stora som förut? Alltså om du "viker ut" dem, ser de då 1 cm mindre ut än innan?

Det finns en autoimmun sjukdom, lichen sclerosis, där blygdläpparna kan tillbakabildas om man inte behandlar, men då borde du ha märkt det pga väldig klåda och irritation först.
    Jag har bett sambon kolla ingående om det är någon annan förändring han märkt, som att dom yttre blivit större så att det är därför dom inre ser mindre ut. Men inte det. i övrigt ser jag lika ut.
    Dom är även mindre om viker ut dom.

Ingen klåda eller så heller så det beror nog inte på sjukdom

Bara att tacka och ta emot =) 
  • Anonym (bara tjejer)

Det är ta mig tusan bara tjejer som gnäller på sina blygdläppar. Och alltid att de är förstora. Trist med så dåligt självförtroende. Har inte träffat en enda kille som gnäller på detta eller tycker att det skulle vara något konstigt/äckligt.

• Anonym (same same)
    Anonym (m) skrev 2014-03-24 07:45:58 följande:
    Tjafs att tacka Gud för mindre blygdläppar. Jag är glad för de jag har, och behöver inga mirakel för att vara nöjd. Men jag fick väl en bättre självkänsla från början då.

Man kan vara sexig och fin på många vis och även om jag inte är troende så gillar jag tanken på att vi finns i lite olika varianter, liksom mera handcraft.

VAr ganska ironisk ang mitt tack till gud. Har inga problem ang. hur mina såg respektive ser ut. Dock vill jag väldigt gärna veta VARFÖR?
  • Anonym (c)

Tyvärr blev det tvärtom för mig, blygdläpparna blev större/längre o klitoris blev mindre! Förvånad mina små kära bröst blev mindre de också... så ja du har haft tur.

• Anonym (efteråt)
    Anonym (bara tjejer) skrev 2014-03-24 12:51:11 följande:
    Det är ta mig tusan bara tjejer som gnäller på sina blygdläppar. Och alltid att de är förstora. Trist med så dåligt självförtroende. Har inte träffat en enda kille som gnäller på detta eller tycker att det skulle vara något konstigt/äckligt.
    Fast jag kände inte att jag gnällde så mycket.
    Jag skrev även: "Jag har väl alltid tyckt att detta varit lite pinsamt, har känt att jag hellre velat haft en sån liten nätt mus utan synliga inre läppar, men så länge ingen sagt något så har de ändå känts okej."

Inga killar har alltså sagt något till mig.
    Jag har däremot hört killar som snackar om stora läppar att det bli för mycket lös sladdrig hud om dom är för långa.

Dessutom tycker jag att killar är rätt duktiga på att gnälla på sina egna organ, trots att tjejer inte har problem med just det.

Jag har dåligt självförtroende, men inte för blygdläpparna. Utan för saker som folk påpekat för mig under många år, saker som faktiskt syns och som inte går dölja. Jättetrist och jag önskar att det inte va så.

Men blygdläpparna var mest en undran om varför och hur dom kan bli mindre inte rent gnäll att dom var så fula och hemska.
    Glad
  • Anonym (kkkkkk)

Samma för mig! Blev så glad, kände mig så prefekt och fin!

Men dock efter kanske ett halvår så var de samma lika som alltid.. myckte märkligt

• mamma 10

Mina inre, yttre blygdläppar samt klitoris krympte eftrr min förwta förlossning. Mycket märkligt..

Svar på tråden Blygdläpparna blev mindre...varför och HUR?