Anonym (Mamma) skrev 2014-03-21 17:52:14 följande:
Jag hann inte se ditt svar innan jag skickade iväg mitt inlägg.

Men då förstår jag! Ja, mitt svar var väl inte till någon nytta i den meningen att du fick svar på det du undrade, men jag tänkte att det kanske kunde vara intressant att se hur en förälder upplevde tiden på neo.. Har du några frågor kring just det så fråga på, jag skrev ju inte så mycket eftersom jag inte ville vara för OT men du kanske undrar över fler saker kring detta med att vara på neo med sitt barn. Börjar du jobba där kommer du ju ha mycket med föräldrarna att göra. Det är ju dem du kommer kommunicera med eftersom de små inte kan tala än!
Hon som jobbar på neo kommer kunna berätta mer om jobbet, jag hoppas hon kan svara snart. Det måste ju finna fler här på FL som jobbar där också,så du kommer säkert få många svar!
Jag ska följa tråden för att se vad som skrivs, jag skulle som sagt inte kunna jobba på neo själv (är alldeles förblödig) men det är alltid intressant att höra om olika "grenar" i vårdyrket. Jag funderar på att komplettera min uskutbildning med mentalvårdarutbildning och sedan jobba med missbruksvård, det är något som ligger mig varmt om hjärtat!
Tack så mycket för ditt svar!
Jag är tacksam för all typer av svar, så länge det handlar om neonatal :) Ja precis, de små kan ju inte prata :D
Om du orkar, berätta gärna vad du såg och hur alla de var på sjukhuset osv.
Missbruksvård låter också intressant! Finns också beroendeakut men lite hemsk, har jag hört :-S