• tilde72

Hjälp mig! Välja Android eller Iphone

Nu ska ju även jag ge mig in i denna bransch en gång för alla!
    Vad ska jag då ta och välja; Iphone alternativt Android?
    Det lilla än så länge jag hört är att Android tar hem guldsegern och en klar vinnare mot Iphone som är en mycket elegant och stilig lur.
    Kör igång och skriv vad ni tycker och tips på olika märken.

• Svar på tråden Hjälp mig! Välja Android eller Iphone
  • Aniiee

Android. Då kan du själv välja vilken prisnivå du vill lägga dig på. Android är "öppnare" och inte beroende av apples påfund, det är lättare att se på olika filformat på filmer, om man vill det, till exempel. Android är lättare att anpassa till de egna behoven och Google play växer bra mycket snabbare än Appstore. Globalt är marknaden för Android-telefoner gigantiskt mycket större. 79% av telefonerna om såldes tredje kvartalet 2013 hade android-os.

Iphone är absolut inte på utgång, men det händer mer på Android-fronten. Iphone är snygg och bekväm, men begränsad. Allt du kan göra med en 6000-kr Iphone kan du göra med en 1500-kr Android.

Rent telefon-mässigt så röstar jag för en Xperia. Alla är riktigt bra, men klart den nyaste och dyraste är bäst. Till vardags använder jag en Xperia U, som är riktigt tervlig, och nu riktigt billig. 

I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
  • Frontline

iPhone är väl inget operativsystem, men vill du enligt mig ha det enkelt ska du välja Android...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • sportpappa

Android men undvik Samsungs mobiler. De har lagt in för mycket egna funktioner och bloatat Android.

Om jag hade köpt en mobil idag så hade jag valt Nexus 5.
    Troligtvis köpt direkt från Google för att testa köp via Google Play även om det blir 90 kr dyrare: play.google.com/store/devices/details
    Alternativt cdon.com

iPhone är trevlig. Jag har både iPhone 4 och 5 och de fungerar alldeles utmärkt, men det är lite för mycket begränsningar för att jag skulle välja en sån, ex. ingen access till filsystemet, airdrop till Mac fungerar inte, går inte att lägga in så många telefonnummer per kontakt som jag vill i adressboken, appars möjlighet att påverka funktioner i telefonen är ytterst begränsad (kolla upp vem som ringer, nyttja funktioner i varandra m.m.)...

Det är först när man använt båda operativsystemen och sett möjligheter och begränsningar och jämfört med de behov man har som man egentligen kan avgöra vad som passar en person bäst.
    Det man kan säga är att allt du kan göra med en iPhone kan du göra på en Android, men på Android kan du alltid göra mer. För Android gäller det att hitta en version av gränssnittet som passar just dig. Samsung har förstört Android enligt mig. Därför kör jag Nexus-telefoner som är det renaste Android man kan köra.

• tivo

Vad har du för dator? Mac eller PC? De som har Mac+iPhone är väldigt nöjda, åtminstone till dess att glaset krossats, jag tycker att man ofta ser folk vars iphone har sprickor i glaset, eller inbillar jag mig bara?

• Timoleon

Man kan nog inte bli besviken på en Nexus 5, lägg med en Chromecast i beställningen när du endå shoppar loss.

• tivo

Chromecast vad är det? *googlar* Ah... låter intressant...

• elle9

Nexus finns på Phonehouse. Jag är supernöjd med min 5:a. Iphone känns bara omotiverat dyrt..

• Emelie 1987

Windows Phone - Android har lätt för att lagga och iOS är extremt slutet. 

Nybliven trebarnsmamma <3
  • Arcnice
    Aniiee skrev 2014-03-22 01:01:48 följande:
    Android. Då kan du själv välja vilken prisnivå du vill lägga dig på. Android är "öppnare" och inte beroende av apples påfund, det är lättare att se på olika filformat på filmer, om man vill det, till exempel. Android är lättare att anpassa till de egna behoven och Google play växer bra mycket snabbare än Appstore. Globalt är marknaden för Android-telefoner gigantiskt mycket större. 79% av telefonerna om såldes tredje kvartalet 2013 hade android-os.

Iphone är absolut inte på utgång, men det händer mer på Android-fronten. Iphone är snygg och bekväm, men begränsad. Allt du kan göra med en 6000-kr Iphone kan du göra med en 1500-kr Android.

Rent telefon-mässigt så röstar jag för en Xperia. Alla är riktigt bra, men klart den nyaste och dyraste är bäst. Till vardags använder jag en Xperia U, som är riktigt tervlig, och nu riktigt billig. 
    Håller med varenda ord. Själv har jag en Google Nexus 4 telefon. Kostade typ 2000 tusen inklusive frakt. I mitt tycke Suverän telefon.
    Dessutom er det jäkligt smidigt att kunna synka kalender och kontakter mm. med mitt Googlekonto på webben.
  • NintendoGamer94

Jag har en iphone 5C och är supernöjd! Den går inte sönder för den är va plast och den har awesome kamera, och är enkel att lära sig!

Svar på tråden Hjälp mig! Välja Android eller Iphone