Aniiee skrev 2014-03-22 01:01:48 följande:
Android. Då kan du själv välja vilken prisnivå du vill lägga dig på. Android är "öppnare" och inte beroende av apples påfund, det är lättare att se på olika filformat på filmer, om man vill det, till exempel. Android är lättare att anpassa till de egna behoven och Google play växer bra mycket snabbare än Appstore. Globalt är marknaden för Android-telefoner gigantiskt mycket större. 79% av telefonerna om såldes tredje kvartalet 2013 hade android-os.
Iphone är absolut inte på utgång, men det händer mer på Android-fronten. Iphone är snygg och bekväm, men begränsad. Allt du kan göra med en 6000-kr Iphone kan du göra med en 1500-kr Android.
Rent telefon-mässigt så röstar jag för en Xperia. Alla är riktigt bra, men klart den nyaste och dyraste är bäst. Till vardags använder jag en Xperia U, som är riktigt tervlig, och nu riktigt billig.
Håller med varenda ord. Själv har jag en Google Nexus 4 telefon. Kostade typ 2000 tusen inklusive frakt. I mitt tycke Suverän telefon.
Dessutom er det jäkligt smidigt att kunna synka kalender och kontakter mm. med mitt Googlekonto på webben.