• Anonym (kuksnygg)

Master/slav, väx upp

Ja jag är dominant. Däremot är jag dominant i alla sammanhang. Sportsammanhang, gruppsammanhang, sociala sammanhang, arbetssammanhang, vardagssammanhang, sexsammanhang.

Nåväl, jag har aldrig varit för att söka aktivt efter någon slav, alla tjejer som jag varit med har helt enkelt fått finna sig till rätta i att det är jag som bestämmer. Sedan började jag intressera mig för e-dating och där framgår ofta tjejer som beskriver sig själva som "undergivna" och "passiva", eller killar som förklarar sig som "dominanta" och "aktiva". En del söker en master, andra söker slavar.

Vad är det här för jävla påhitt? Jag snackade exempelvis med en tjej som beskrev sig som undergiven och som sökte en master, jag förklarade för henne vad jag hade i åtanke att använda henne för och som svar får jag att hon inte gör a och b.

Snabbt framgick det att folk som är "dominanta" och som är "master", i själva verket är rena fjollor som är underkastade slavens samtycke. Det här är inte att vara dominant, det är raka motsatsen.

Väx upp. Sluta spela dominanta/undergivna, var det istället.

• Svar på tråden Master/slav, väx upp
  • Anonym (?)

Haaaaa
    Gick dui på pumpen, misslyckades du dominera tjejen, looser

• Zoja

I ett hälsosamt master/slave dominant/undergiven relation är det den undergivna som bestämmer hur långt saker ska gå, och vad som ska göras. 

• Anonym (suck)

Det är din definition, din åsikt om vad dominans innebär. För andra innebär det ett spel i sängen där båda har inflytande på regler och gränser och där båda får ut lika mycket. Det är förstås en definitionsfråga, det skulle helst finnas en massa olika ord som "sexuellt undergiven klass 2, 3:e graden".

Men det är nog enklast att prata med varandra.

Är allt bara på dina villkor och du ska dominera i alla sammanhang skulle jag inte klassa dej som en sexuell dominant utan bara en helt vanlig jobbig typ.

• Anonym (Äkta UG...)

Många utger sig för att vara dominanta men glömmer bort att se sin UG och dennes behov... Kanske så även du?!!!

• Anonym (n)

det är ju den som är UG som är den "starka" om man får uttrycka det så. Allt bygger på att den personen har kontroll och kan styra och avbryta om det känns läge. Det är ofta riktigt starka kvinnor som är UG i sexlekarna. 

• Anonym (UG)
    Anonym (n) skrev 2014-03-22 09:34:42 följande:

det är ju den som är UG som är den "starka" om man får uttrycka det så. Allt bygger på att den personen har kontroll och kan styra och avbryta om det känns läge. Det är ofta riktigt starka kvinnor som är UG i sexlekarna. 

Ej styra... Där är du ute å cyklar...
  • Anonym (Väx upp själv!)
    Anonym (kuksnygg) skrev 2014-03-22 08:23:15 följande:
    Ja jag är dominant. Däremot är jag dominant i alla sammanhang. Sportsammanhang, gruppsammanhang, sociala sammanhang, arbetssammanhang, vardagssammanhang, sexsammanhang.

Nåväl, jag har aldrig varit för att söka aktivt efter någon slav, alla tjejer som jag varit med har helt enkelt fått finna sig till rätta i att det är jag som bestämmer. Sedan började jag intressera mig för e-dating och där framgår ofta tjejer som beskriver sig själva som "undergivna" och "passiva", eller killar som förklarar sig som "dominanta" och "aktiva". En del söker en master, andra söker slavar.

Vad är det här för jävla påhitt? Jag snackade exempelvis med en tjej som beskrev sig som undergiven och som sökte en master, jag förklarade för henne vad jag hade i åtanke att använda henne för och som svar får jag att hon inte gör a och b.

Snabbt framgick det att folk som är "dominanta" och som är "master", i själva verket är rena fjollor som är underkastade slavens samtycke. Det här är inte att vara dominant, det är raka motsatsen.

Väx upp. Sluta spela dominanta/undergivna, var det istället.
    Tycker det är du som skall växa upp i stället och inse att alla inte är som du. Gör några sökningar på dominans, undergivenhet och kontrakt på Internet så lär du se att världen gällande denna genre ser ganska annorlunda ut än vad du tror.

Bra start - olika BDSM typer
    www.flashback.org/t89829

Om kontrakt
    www.darkside.se/whipipedia.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Underkastelse_(BDSM)

Ett tips - regga dig på darkside.se och läs på.  Det är du som är ute och seglar helt enkelt!
  • Anonym (kuksnygg)

Då vill jag upplysa er fruntimmer om att era "män" inte är ett dugg dominanta.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (kuksnygg) skrev 2014-03-22 13:07:47 följande:

Då vill jag upplysa er fruntimmer om att era "män" inte är ett dugg dominanta.

Då vill jag upplysa dig om att de flesta kvinnor som söker en "dominant" man är enbart intresserade av det i specifika situationer, som en del av en gemensam lek.

En man som är dominant i vardagen, 24/7, är för många fullständigt ointressant och mest irriterande. Plus framstår som väldigt osäker, man letar lite efter den lilla pojken bakom fasaden.
  • Anonym (kuksnygg)
    Johan Hemlig skrev 2014-03-22 13:28:00 följande:
    Du är inte dominant, du är ett AS. 

Det är skillnad på att vara dominant inom BDSM och att vara en person som bara är intresserad av att utnyttja andra. 
    Gränser, stoppord och respekt är grunden för BDSM. 
    Kalla det då inte för att vara dominant, kalla det för vad det är, ett skådespel.
  • Anonym (kuksnygg)

Saken är den att jag blir ganska irriterad över folk som betecknar sig som "dominanta", eller tjejer som söker "dominanta". I det förra fallet är det bara en dålig aura som en fjolla upprätthåller för att verka lite macho, i det senare så är det tjejer som har läst 50 Nyanser av honom som har fått för sig några dåliga idéer.

• Meddelande borttaget
  • Zoja
    Anonym (kuksnygg) skrev 2014-03-22 14:25:04 följande:
    Kalla det då inte för att vara dominant, kalla det för vad det är, ett skådespel.
    Ja det är ett skådespel, men jo det är även dominans. 
  • Gladmus1980

Hahah du är ett as. Den va bra hahaha :) helt rätt.

Johan Hemlig skrev 2014-03-22 13:28:00 följande:
    Du är inte dominant, du är ett AS. 

Det är skillnad på att vara dominant inom BDSM och att vara en person som bara är intresserad av att utnyttja andra. 

Gränser, stoppord och respekt är grunden för BDSM. 

• Gladmus1980

(Y)

Zoja skrev 2014-03-22 09:25:27 följande:
    I ett hälsosamt master/slave dominant/undergiven relation är det den undergivna som bestämmer hur långt saker ska gå, och vad som ska göras. 

Svar på tråden Master/slav, väx upp