• HonHarPlattMage

Vem av dessa två personer hade du helst sett som statsminister?

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson

eller normbrytande jämställdhetskämpen Per Ström

Ponera att bägge personerna får 1 år på sig att förbereda sig inför jobbet, de tas inte direkt från där de är nu i livet till att bli statsminister.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem av dessa två personer hade du helst sett som statsminister?
  • jådåsåatt

Snacka om pest eller kolera, båda hade varit en katastrof.

Konstigt med en så subjektiv trådstart om man vill ha ordentliga svar.

• dubblett
    jådåsåatt skrev 2014-03-22 14:47:21 följande:
    Snacka om pest eller kolera, båda hade varit en katastrof.

Konstigt med en så subjektiv trådstart om man vill ha ordentliga svar.
    Vad tusan snackar du om? Varför vore Jimmie en katastrof som statsminister? Shit alltså...
  • dessan59

dubblet

Varför vill du ha en statsminister med främlingsfientliga åsikter? Ska Jimmie Åkesson ha den makten att tala om för dom invandrare som kommer hit att "ni är inte välkomna här"förfölja dom eller driva iväg dom på flykt. Nä, om det nu skulle vara Jimmie Åkesson som blir statsminister, så tror jag att dom som kommer hit skulle ha det så mycket bättre i sitt egna land! Och jag skulle skämmas att vara svensk och skulle nog emigrera om det skulle bli han som skulle styra vårt land.Vi har haft en kallhamrad Nazist vid namn Adolf Hitler, och han mördade  6 miljoner människor för att dom var av en annan ras! Är det så du vill ha det?? om det är så du vill ha det, så kanske du ska emigrera till ett land där många röstar Nazistpartier/ Good Luck

• mr me

Ärligt talat ingen utav dem, men Jimmie Åkesson ser jag som den minst dåliga av de två.

• effemgea

Hmm, får mig att minnas omdömet från en person som arbetat tillsammans med Pär Ström: "En synnerligen enfaldig pojke - men med näsa för publicitet".

Detsamma kan ju sägas om Åkesson.

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • HonHarPlattMage
    Gert skrev 2014-03-23 11:34:33 följande:
    Vem är Per Ström?
    En opinionsbildare som vill avskaffa könsdiskriminering.
    effemgea skrev 2014-03-23 13:07:30 följande:
    Hmm, får mig att minnas omdömet från en person som arbetat tillsammans med Pär Ström: "En synnerligen enfaldig pojke - men med näsa för publicitet".

Detsamma kan ju sägas om Åkesson.
    Det citatet säger ju egentligen ingenting om deras värdegrund eller om det skulle vara lämpliga att styra Sverige.

Jag tror inte att Per Ström skulle klara av jobbet som statsminister eftersom han inte har tillräckligt mycket erfarenhet inom politiken. Däremot skulle vi med honom vid makten garanterat få ett mer jämställt samhälle utan diskriminering eftersom han är fixerad vid att avskaffa könsrelaterade orättvisor.

Det det handlar om man prioriterar jämställdhet eller nationalism och välfärd.

• sjuttiofemman

Jag vet inte vem Per Ström är men han länkar påfallande ofta till Nordfronts hemsida på twitter. Så han är nån sorts rasist eller fascist.

Svar på tråden Vem av dessa två personer hade du helst sett som statsminister?