• Lyllo

Flirtar kollegan med mig?

Jag och min kollega har jobbat några år tillsammans och det senaste året har jag märkt att han tittar väldigt mycket på mig i smyg i fikarummet, parkeringen och när jag har sett honom köra förbi mig med bilen låååååångsamt haha! Råkade titta in i bilen och där satt han och råglodde på mig i någon sekund och så tittade han snabbt bort och gasade. Förut tittade jag alltid bort *blyg som jag är* men bestämde mig att inte titta ner när han går emot mig. Tror ni att han kollar bort? NEJ! Han håller kvar blicken djupt i mina ögon och ler sådär riktigt sexigt.... Gah! Så här har det varit de senaste 9 månaderna. Jag har också märkt att han fixat till skjortan och dragit igenom håret snabbt när han ser att jag går mot hans håll. Visslar sådär glatt också efter vi har hälsat! :) Åh får fjärilar i magen när jag ser honom... Usch, känner mig som en tonåring! Haha! Är i ett förhållande sedan många år tillbaka... Skulle aldrig vara otrogen mot min pojkvän, har inte ens småflirtat med någon annan man men den känslan att få bli uppmärksammad av någon är helt underbar. Kryddar vardagen lite :) men jag kan ju ha misstolkat kollegans signaler helt fel? Har som sagt inte flirtat med någon man på flera, flera år! Haha. Så, vad tror ni? Flirtar han eller missuppfattar jag det hela?

• Svar på tråden Flirtar kollegan med mig?
  • Dexter dot com

Om han under 9 månader inte varit tydligare i sitt "flörtande" än att ha tittat på dig och gett dig ett leende så tror jag du övertolkar.

• Lyllo
    Dexter dot com skrev 2014-03-22 14:51:46 följande:
    Om han under 9 månader inte varit tydligare i sitt "flörtande" än att ha tittat på dig och gett dig ett leende så tror jag du övertolkar.

Hej! Hur menar du med tydligare med sitt flirtande? Han vet att jag har ett förhållande. Skulle aldrig våga göra något mer med en man som har en partner.
  • Dexter dot com
    Lyllo skrev 2014-03-22 14:59:41 följande:

Hej! Hur menar du med tydligare med sitt flirtande? Han vet att jag har ett förhållande. Skulle aldrig våga göra något mer med en man som har en partner.
    Om du nu tror att han flirtar bryr han ju sig inte om att du är upptagen och skulle väl vara tydlig i att han är intresserad.
    Om han resonerade som dig skulle han ju inte flörta alls.
  • Lyllo
    Dexter dot com skrev 2014-03-22 15:07:03 följande:
    Om du nu tror att han flirtar bryr han ju sig inte om att du är upptagen och skulle väl vara tydlig i att han är intresserad. Om han resonerade som dig skulle han ju inte flörta alls.

Grejen är ju att han är upptagen själv.... Varför ger han mig såna långa blickar utan att säga något? Som att han äter upp mig med blicken haha. Jag har ju inte gett några som helst signaler själv. Spelar ju såklart ointresserad men han fortsätter att ge mig uppmärksamhet. Även andra kollegor har märkt det.
  • Lyllo

Bump... Åh, hur kan man tro fel när han ger långa intensiva blickar? Någon mer som tycker att jag övertolkar?

• Fobiker

Visst kan det bara så att han kollar in dig lite, men det behöver inte vara så. Sådant där är ju sjukt svårt att veta, även när man är mitt uppe i det och ser vad som händer (kanske t.o.m. ännu svårare då?). Problemet är också att om man börjar leta efter de där små tecknen på att någon är intresserad, så är risken stor att man börjar se dem överallt, vare sig de finns där eller inte. Jag har lyckats lura mig själv flera gånger på det sättet.

Det där du beskriver skulle kunna vara bara normal vänlighet, det skulle kunna vara att han är attraherad av dig, men det skulle också kunna vara att han märker ditt intresse och känner sig lite besvärad av det. Det finns säkert en massa andra saker det skulle kunna vara också. Men det är som sagt svårt att veta vilket.

Om du inte tänker göra något åt det så råder jag dig att inte fundera alltför mycket på det. Det kan snurra till det rejält i livet (Jag vet av egen erfarenhet!). Ta det bara lugnt och se det som en kul grej. Eller som du själv säger: en krydda i vardagen.       

Svar på tråden Flirtar kollegan med mig?