Hjälp!? Ont i magen och diarré, stress och oro.
Hej!
Jag behöver lite tips/råd. Och hoppas jag kan förklara mig hyfsat kort och enkelt.
Jag förlorade min mamma i höstas och har mått rätt dåligt av det nu de senaste månaderna. Plus att jag fick nytt jobb vid års skiftet. Känner mig ofta orolig, stressad och nedstämd senaste månaderna.
Nu i tisdags denna veckan bröt jag ihop på väg till jobbet och så fort jag kom till jobbet ringde jag chefen och berättade hur det låg till och att jag åker hem igen...
Mådde väl hyfsat ok efter någon dag och tänkte att på fredag är jag tillbaka på jobbet (då jag har en del att göra tänkte jag) Men natten till torsdag mådde jag riktigt dåligt, kraftigt illamående och mycket ont i mitten av magen. Vid lunchtid på torsdagen spydde jag och efter det var illamåendet borta.
Magvärken har dock hållit i sig till och från. Har försökt att inte äta så jättemycket (ingen större matlust) Mest yoghurt, vatten och sallad jag fått i mig. Varit lös i magen också ett par dagar,
Idag, lördag morgon: magvärken kändes nästan helt borta men varit försiktig med maten ändå. Men då har jag istället haft diarré HELA dagen i princip. Magen är också väldigt bullrig och låter ibland som ett åskoväder och varit spänd å lite uppblåst.
Jag har ingen feber eller liknande. Idag har jag försökt äta mer fibrer (fick rådet av mina syskon) att jag kan ha ätit för lite av det och att bajset inte kunnat binda sig med något.
Har ätit både fullkornspasta och knäckebröd men inget verkar hjälpa. Dricker blåbärssoppa, vatten och resorb och provat proviva.
Kan detta vara nån form av magsjuka? Kan inte minnas att jag haft detta i vuxen ålder. (Inte som barn heller) Är dock rätt mörbultat efter att få bosätta mig på toaletten hela dagen.
Är också rätt orolig över konsistensen och färgen. Är väldigt löst, flyter i toan och är typ beigefärgat.
Någon som känner igen detta? Är både rädd och orolig, vill helst slippa gå till vårdcentralen, men är det inget som hjälper/blir bättre får jag gå dit.
Jag är 23 år och jobbar som måltidsbiträde och städare på en förskola, där det dagarna innan gick magsjuka. Och jag är inte heller gravid och är frisk i övrigt.
Att tillägga så var jag på vårdcentralen för en månad sen och mina blodprover såg bra ut.