20 år, normalviktig och hängbröst..
Hej!
Skriver här för att det finns något jag gått och tänkt på och mått dåligt över så länge.. Nämligen mina bröst.
Jag är 20 år, normalviktig (166 cm och 65 kg) och har världens hängbröst.
Jag mår väldigt dåligt över dem psykiskt. De hänger så mycket, jag blir svettig under dem osv..
Sen är jag sjukt osäker på vilken BH-storlek jag ens borde ha. Vet att jag har 85 i omkrets, men kupan har jag ingen aning om. Vågar inte fråga i butiker heller eftersom att jag skäms så jäkla mycket.
Har mätt med måttband efter instruktioner på nätet för att försöka få en hint om vad jag har för kupstorlek, men enligt de mätningarna har jag typ B-kupa vilket inte känns så otroligt.
Jag har inte fött barn och därmed heller aldrig ammat, så jag fattar inte hur mina bröst har blivit såhär redan vid 20 års ålder..
Mår så dåligt över det, så om det är någon här som känner igen sig/vet något/etc. så får ni jättegärna berätta om det.
Skulle vilja göra en bröstförminskning eller ett bröstlyft, men har inte råd. :(
Borde kanske egentligen gå ner i vikt, men då jag har ett förflutet med ätstörningar, jag tränar regelbundet, äter bra mat och ligger på en normalvikt känns detta inte så lockande. Är rädd att det ska trigga igång onda tankar.
Kram, hoppas någon har mer kunskap i det här med hängbröst och bröststorlek än vad jag har..
// E