• evanna

20 år, normalviktig och hängbröst..

Hej!
    Skriver här för att det finns något jag gått och tänkt på och mått dåligt över så länge.. Nämligen mina bröst.
    Jag är 20 år, normalviktig (166 cm och 65 kg) och har världens hängbröst.
    Jag mår väldigt dåligt över dem psykiskt. De hänger så mycket, jag blir svettig under dem osv..
    Sen är jag sjukt osäker på vilken BH-storlek jag ens borde ha. Vet att jag har 85 i omkrets, men kupan har jag ingen aning om. Vågar inte fråga i butiker heller eftersom att jag skäms så jäkla mycket.
    Har mätt med måttband efter instruktioner på nätet för att försöka få en hint om vad jag har för kupstorlek, men enligt de mätningarna har jag typ B-kupa vilket inte känns så otroligt.

Jag har inte fött barn och därmed heller aldrig ammat, så jag fattar inte hur mina bröst har blivit såhär redan vid 20 års ålder..

Mår så dåligt över det, så om det är någon här som känner igen sig/vet något/etc. så får ni jättegärna berätta om det.
    Skulle vilja göra en bröstförminskning eller ett bröstlyft, men har inte råd. :(

Borde kanske egentligen gå ner i vikt, men då jag har ett förflutet med ätstörningar, jag tränar regelbundet, äter bra mat och ligger på en normalvikt känns detta inte så lockande. Är rädd att det ska trigga igång onda tankar.

Kram, hoppas någon har mer kunskap i det här med hängbröst och bröststorlek än vad jag har..

// E

• Svar på tråden 20 år, normalviktig och hängbröst..
  • Curlie

Helt normala bröst. Sluta kolla på Entourage och annan snedvriden skitmedia så inser du snart skillnad på verklighet kontra ideal.

Alla är vi olika, det gäller även brösten. Jobba på att gilla dig som du är istället <3

• Ful Anka

Ser jättefint ut och sluta titta på Kardashians eller andra skräp shower.

• bitterkopp

Fråga någon kunnig i en bh-affär. De lär nog ha sett bröst som är 90 gånger hängigare än dina, du är vacker. Alla bröst är bröst, stora och fasta som små och hängiga.

Kärlek syster! 

• Myran08

Vet hur jobbigt det är med hängtuttar och hatar att prova/köpa bh men för att få rätt storlek måste du fråga nån i butik, bara bita ihop, dom är duktiga och har sett alla möjliga varianter på bröst. Gå in på en Triumph butik, dom har bra stadiga bh. Skulle gissa att du har d kupa.

• Tom Araya

Dom är stora och det är vanligt att stora naturliga bröst hänger lite. Men så himla farligt är det inte....i alla fall inte utseendemässigt.

• listo

Gravitation...bröst kan inte stå rakt ut vid en viss storlek om de inte är fullproppade med silikon.

Du har helt normala bröst, sluta jämföra dig med orimliga ideal!

• titan

Jag hade lätt velat leka med den kroppen! Du har inget att skämmas över ;)

• evanna

Tack för era svar! :)
    Jag försöker att inte jämföra mig med andra, men ja, det är ju sjukt svårt! 
    Får väl försöka ta mitt fega arsle och gå till Triumph, vore ju bra att utmana mig själv lite också.

• kvinnan03

fina normala bröst

En fin bh hittar du i en bra bh affär dock lite dyrare men ta en titt och dem hjälper dig i omklädningsrummet 

• lengon

Om du verkligen vill göra något åt det är det nog bara att gå ner i vikt (och träna - som du redan uppenbarligen gör) som är lösningen. Stora bröst hänger generellt mer - så illa är läget!

Förstår att du är rädd pga. ätstörningar. Men måste det vara svart eller vitt? Kan du inte gå ner lite utan att för den skull bli anorektisk och underviktig (Om du nu VILL bli smalare?)? Det måste ju finnas något mellanläge? Ditt bmi är typ 23,6. Det är precis medel absolut en fin och lagom vikt. Men du kan gå ner till 19 utan att det är någon fara och då kommer brösten så klart bli mindre och därmed inte lika hängiga.

Själv är jag 28 och har fortfarande en likadan kropp som när jag var 16. Mitt bmi är ju då ganska lågt (18-19) och jag är smal och tränar mycket. Men min poäng är att ens kropp blir som man gör den! Det finns inga genvägar till en snygg kropp, bara slit och hårt arbete som gäller.

Om man inte är beredd att göra det jobbet kommer inte kroppen ändra sig. Så enkelt är det. Så isf är det lika bra att du accepterar hur du ser ut och är nöjd med det. Typ hälften av alla andra svenska tjejer ser ut som du och är glada för det. Det är verkligen inget fel på dina bröst och dom är högst normala!

Man behöver inte se ut som en skyltdocka för att vara vacker.

Svar på tråden 20 år, normalviktig och hängbröst..