• Ayla33

ont att pierca tungan?

Hejsan! funderar på att pierca tungan, men gör det verkligen så ont som man tror att det gör? har en i näsan (inte septum då utan ovanpå) och vilken tror ni gör ondast? tungan eller näsan? skulle så gärna vilja att ni beskrev lite hur det känns.

• Svar på tråden ont att pierca tungan?
  • Myran08

Själva sticket i tungan känns inte alls! Men tungan är svullen och lite öm några dagar efter. Typ samma känsla som om du bitit eller bränt tungan. Så har man är väldigt lång stav under läkningsperioden som kan göra det lite svårt att tugga. Så kör på 😛 Du kommer inte ångra dig och det är värt det för som sagt känns det inget och tungan är bara svullen max en vecka och det står du ut med 😀 Isglass funkar bra!

• anonyy

Sticket känns knappt. Min piercare förklarade att mitt i tungan finns bara "svampliknande" vävnad och två muskler på varsin sida.
    Efteråt hade jag inga problem alls. Åt vanlig mat på kvällen och piercade tungan på förmiddagen. Sköljde munnen med saltvatten efter jag ätit, druckit eller rökt, håll på med det i kanske lite mera än en vecka.

• Utropstecknet

För mig gjorde näsvingen hundra gånger så ont som tungan. Kan jämföra smärtan i tungan som ett snabbt bromsbett - det är över på en mikrosekund.

Jag läspade i ett par dagar efteråt men det var också allt.

• bf2014

Jag har piercat tungan två ggr i min ungdom. (Säkert 15 år sen nu!) och då tyckte jag inte att själva sticket gjorde så ont men första gången så svullnade tungan något kopiöst så jag fick ta ut staven redan samma kväll. Andra gången gick det nötte. Men vet att det var svullet och ömt i typ en vecka. I dag hade jag aldrig fått för mig att pierca mig dör ( eller över huvudtaget!) och då var jag piercad både i läppen, tungan, naveln och bröstvårtan. hade aldrig vågat idag... Och jag ser ingen som helst anledning till att göra det.

• bf2014

Oj mobilen ändrade visst några ord men du förstod nog ändå

• The Fugly

Tungan gjorde inte ont alls att göra men näsvingen tyckte jag var jävlig. Tungan var svullen och öm ett tag men läkte snabbt :) Kör på!

• Hallonstråt

Håller med de som redan skrivit - sticket gör inte ont. På mig kändes det inte alls! Hon som piercade mig tryckte till med tången ordentligt, vilket bedövade tungan varför sticket inte kändes. Så be din piercare att klämma till extra hårt med tången i samband med sticket. ;) Går du i skolan, så är mitt tips att pierca i början av ett lov. Min läketid var ungefär en vecka.

• NintendoGamer94

Är jag den enda som lärt mig att skölja munnen med koksaltlösning i 2 veckor? De sa dom till mig iaf! Och så tog de 2 veckor innan svullnaden försvann helt! Men sticket känns iaf inte, känns mest bara att man har nåt där men de gör inte ont! Sen vet jag att cola inte är bra när man piercat sig men piercades av en av sveriges bästa piercare och han sa att direkt efteråt kan cola va lite bra för att man kan bli lite yr och så

• NintendoGamer94

Min pojkvän är piercare och han säger: Aah ok det läker på 4-6 veckor och hon ska skölja efter att hon tagit in något annat än vatten i munnen! Sen om hon ska göra koksalt är receptet så enkelt som 1 1/2 matsked/ liter vatten!

• Zoja

Det gjorde riktigt ont att pierca tungan för mig. När kanylen gick igenom gjorde det väldigt ont och efteråt gjorde det ont. Den värsta smärtan gick över på någon dag, och efter några dagar gick det att äta försiktigt. Har inte någon piercing i näsan, men har i naveln, och tungan gjorde mycket mer ont.

• NintendoGamer94
    Zoja skrev 2014-04-18 13:06:46 följande:

Det gjorde riktigt ont att pierca tungan för mig. När kanylen gick igenom gjorde det väldigt ont och efteråt gjorde det ont. Den värsta smärtan gick över på någon dag, och efter några dagar gick det att äta försiktigt. Har inte någon piercing i näsan, men har i naveln, och tungan gjorde mycket mer ont.

Isf hade du otur! Allt beror på hur musklerna i tungan sitter! Mina satt brett isär så de kändes knappt när jag piercade tungan och jag har haft piercingar lite varstanns och tungan och läppen och såklart örat gör minst ont!
  • finnsinte

jag preciade mig i tungan när jag var 16-17 och jag trodde det skulle göra as ont, på grund av att tungan är en sån del i kroppen som man har mycket känsel på, men jag gjorde det och det känns som ett mig bett knappt det ens..

dock så råder jag dig om att göra det på en studio om du ska göra det för om du har otur och gör det oss en privatperson/noob så kan tunga börja ruttna och massa annan skit som du inte vill vara med om.. känner folk som har fått problem med piercingar och tatuering för dom inte gjort det oss ett proffs

• DragonWoman

På mig gjorde det så jävla ont att jag höll på att tuppa av. Fick dessutom en äcklig svampbeläggning på tungan några dagar senare. Tog ut skiten efter några månader. Skulle inte göra om det om jag så fick betalt.

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • NintendoGamer94
    DragonWoman skrev 2014-04-23 22:33:01 följande:

På mig gjorde det så jävla ont att jag höll på att tuppa av. Fick dessutom en äcklig svampbeläggning på tungan några dagar senare. Tog ut skiten efter några månader. Skulle inte göra om det om jag så fick betalt.

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Då hade du otur! De är inte säkert att de kommer gå såför henne ^^

Så lämgedu gör de hos ett proffs och sköljer munnen med koksalt varje gång du ätit eller nåt i 2 veckor så borde de inte va nån fara ^^ många får problem för att dom inte sköljer ordentligt och då får man skylla sig själv eller så har dom gått till nån dålig/gjort de själv och är man så dum så får man också skylla sig själv! Tunga och läpp gör inte ont och jag har aldrig haft problem för att jag sköljt ordentligt
  • L0LLIP0P

Ayla33 skrev 2014-03-23 03:09:59 följande:
    Hejsan! funderar på att pierca tungan, men gör det verkligen så ont som man tror att det gör? har en i näsan (inte septum då utan ovanpå) och vilken tror ni gör ondast? tungan eller näsan? skulle så gärna vilja att ni beskrev lite hur det känns.

Det är jätte svårt att säga om det kommer göra ont eller inte. För alla har olika smärttolerans. 

Jag har själv 3 piercingar, cheek piersing och medusa. För gjorde medusa mer ont än i kinderna. 

Så vissa tycker det gör jätte ont att pierca tungan och vissa inte. Så är det med alla piercingar :) 

• Glada Vickan

Jag piercade tungan 1997, i London. Tror aldrig jag har varit så nervös inför något! Men jag fick gurgla munnen med Listerine (smakar skit och är bakteriedödande) och piercingen gjorde inte ont alls. Tungan kände lite "lealös" i några dagar efteråt vilket gjorde att jag läspade lite, men jag har aldrig haft några problem med svullnad eller infektioner. Jag vet att det är skillnad på "skötselråd" man får i Sverige jämfört med England - min första fråga när piercingen var gjord var när jag kunde dricka alkohol igen, och snubben sa att jag kunde göra det samma kväll. Inga problem - alkohol är ju bakteriedödande. Dessutom blev jag rådd att skölja munnen dagligen med Listerine mouthwash.
    Har också piercing i naveln och den hade jag stora problem med i flera månader, både smärta och infektioner. Råder definitivt dig att pierca tungan - jag har haft himla mycket kul med den!! :)

• RainbowVomit
    Glada Vickan skrev 2014-05-16 15:00:28 följande:

Jag piercade tungan 1997, i London. Tror aldrig jag har varit så nervös inför något! Men jag fick gurgla munnen med Listerine (smakar skit och är bakteriedödande) och piercingen gjorde inte ont alls. Tungan kände lite "lealös" i några dagar efteråt vilket gjorde att jag läspade lite, men jag har aldrig haft några problem med svullnad eller infektioner. Jag vet att det är skillnad på "skötselråd" man får i Sverige jämfört med England - min första fråga när piercingen var gjord var när jag kunde dricka alkohol igen, och snubben sa att jag kunde göra det samma kväll. Inga problem - alkohol är ju bakteriedödande. Dessutom blev jag rådd att skölja munnen dagligen med Listerine mouthwash.
    Har också piercing i naveln och den hade jag stora problem med i flera månader, både smärta och infektioner. Råder definitivt dig att pierca tungan - jag har haft himla mycket kul med den!! :)

Öh, alkohol och listeriene dödar bra bakterier också! Man ska ha koksaltlösning för annars blir de inte bra!

Och de va 97, de är liiiite skillnad på då och nu! Då visste dom kanske inte hur farligt de är! Jag piercade mig hos sveriges bästa piercare och jag tror faktiskt på honom! Koksaltlösning kanske inte är gott men de dödar iaf inte bra bakterier
Svar på tråden ont att pierca tungan?