Glada Vickan skrev 2014-05-16 15:00:28 följande:
Jag piercade tungan 1997, i London. Tror aldrig jag har varit så nervös inför något! Men jag fick gurgla munnen med Listerine (smakar skit och är bakteriedödande) och piercingen gjorde inte ont alls. Tungan kände lite "lealös" i några dagar efteråt vilket gjorde att jag läspade lite, men jag har aldrig haft några problem med svullnad eller infektioner. Jag vet att det är skillnad på "skötselråd" man får i Sverige jämfört med England - min första fråga när piercingen var gjord var när jag kunde dricka alkohol igen, och snubben sa att jag kunde göra det samma kväll. Inga problem - alkohol är ju bakteriedödande. Dessutom blev jag rådd att skölja munnen dagligen med Listerine mouthwash.
Har också piercing i naveln och den hade jag stora problem med i flera månader, både smärta och infektioner. Råder definitivt dig att pierca tungan - jag har haft himla mycket kul med den!! :)
Öh, alkohol och listeriene dödar bra bakterier också! Man ska ha koksaltlösning för annars blir de inte bra!
Och de va 97, de är liiiite skillnad på då och nu! Då visste dom kanske inte hur farligt de är! Jag piercade mig hos sveriges bästa piercare och jag tror faktiskt på honom! Koksaltlösning kanske inte är gott men de dödar iaf inte bra bakterier