Hur få 6-åring sova i egen säng?
Jag är ensamstående på heltid med min dotter på 6,5 år. Fram till hon var 4 år brukade sova i sin egen säng men sen så blev hon sjuk nån vecka i feber och då sov hon i min dubbelsäng och sen dess blev det en vana och hon sover alltid med mig. Tom så att jag oftast ligger bredvid och läser när hon somnar. Det har jag dock försökt få ändring på, så att jag ligger och läser för henne (i min säng då som sagt) och när sagan är slut går jag ut. Har börjat dejta lite nu, och känner nu av många anledningar (bla blir det lättare att sova hos kompisar sen också) måste hon börja sova i sin egen säng i sitt rum. För några veckor sen var vi bortresta i 2v och då fanns det bara 2 enkelsängar i rummet (som ej stod bredvid varandra) och det gick jättebra. Då visste hon också att det inte gick att sätta ihop dem.
Så nu är frågan, hur får jag henne sova i sin egen säng i sitt eget rum på bästa smidiga sätt? Nån som har några tips? Jag vill gärna försöka snarast för skulle det bli allvar med killen jag dejtar vill jag inte att hon ska känna sig bortvald/svartsjuk på killen, att han får minsann sova i min säng men inte hon.
Ja alla tips mottages tacksam!!!