Ska mamman ta allt ansvar själv?
Visste inte riktigt i vilken kategori jag skulle lägga tråden men hoppas de inte blev allt för fel.
Jag måste bara få lite fler åsikter på hur mitt liv ser ut efter att jag fick barn.
Jag och min sambo har för två månader sedan fått våran son.
Min sambo var ganska engagerad i början och ville vara med och hjälpa till och gosa med sonen.
Men efter att han började jobba igen så har han typ struntat i sonen. Han jobbar tider som gör att han är borta väldigt stor del av dagen och när han kommer hem får jag nästan tvinga honom att ta vårat barn så att jag kan få duscha.. och då tar han honom i kanske en timme sedan är de min tur igen. Jag har absolut ingenting emot att umgås med min son, jag älskat honom. MEN borde inte pappan oxå känna så? De känns inte som att han älskar våran son lika mycket som jag gör.
Jag ammar inte vilket jag tycker ska betyda att vi tar mer jämt ansvar men jag tar hela dagarna och hela nätterna(tycker inte han ska gå upp eftersom han jobbar) och när sambon är ledig på helger så åker han iväg och tränar i stället för att umgås med oss. Och sedan undrar han varför sonen alltid skriker hos honom.. Är de så konstigt? Är de verkligen meningen att mamman ska göra allt och pappan bara glassa omkring med titeln pappa utan att behöva göra något?