• Anonym (hej!)

    pojkvän i annan stad

    Hej! Jag har börjat fundera kring en sak. Jag har pojkvän sedan nästan 4 år tillbaka. Vi träffade varandra på internet och vi bor i olika städer (en timme ca mellan dessa städer). Jag går en utbildning i min stad just nu och han jobbar i sin stad. Jag blir färdigutbildad om lite mer än 1 år. Jag bor i lägenhet i min stad och han bor också i egen lägenhet. Vi vill så klart flytta ihop i framtiden, men vi vet inte om vi vill bo i min hemstad eller i hans. Vi både behöver ha jobb för att vi ska kunna flytta ihop och jag borde ju börja söka jobb ganska snart efter jag är klar med min utbildning, men eftersom vi bor i olika städer kan jag inte söka jobb i min hemstad om vi kanske vill bo i hans stad, jag vill inte pendla över en timme till jobbet varje dag. Han kan inte heller flytta till mig då han inte kan ha kvar sitt jobb då. Hur ska man lösa en sådan här situation? Jag vet att jag har lite över 1 år på mig innan det här är verklighet. Jag har inte tänkt på det här alls förrän nu.

  • Svar på tråden pojkvän i annan stad
  • Anonym (hej!)

    Kan tillägga att vi grna flyttar till en egen gemensam lägenhet då ingen av oss bor tillräckligt stort för två.

Svar på tråden pojkvän i annan stad