• MammaTillNeoh

Safari på Iphone 5 slutat att fungera, varför?

Helt plötsligt så slutade Safari att fungera på min telefon, jag har 3G och jag har Wi-fi så det ska inte vara några problem att komma in på internet, men Safari fungerar inte, jag kommer inte in på en enda sida.. Jag tog hem google chrome till telefonen och det fungerade galant, men jag vill inte ha chrome, jag vill ha safari, för jag tycker det är mycket enklare att ha den, jag har massa sparade favoriter, jag läser även mycket och då är safari väldigt bra.

Någon som vet hur man kan fixa detta? Så att safari fungerar igen, vad kan det bero på?

Så jäkla typiskt att det inte går att ta bort heller bara för att det var med när man köpte telefonen, annars hade jag ju kunnat testa och ta bort Safari från telefonen och  ta hem det igen....

• Svar på tråden Safari på Iphone 5 slutat att fungera, varför?
  • lilleskutto

Stängt av telefonen på länge? Brukar strula för mig när den varit påslagen ett tag och har alltid funkat igen efter omstart

• MammaTillNeoh
    lilleskutto skrev 2014-03-23 12:34:11 följande:
    Stängt av telefonen på länge? Brukar strula för mig när den varit påslagen ett tag och har alltid funkat igen efter omstart
    Åh, var rädd att någon skulle säga det... Min avstängningsknapp har varit paj sedan oktober så kan inte stänga av den. Kan hända att det går men då får jag säkerligen inte på den sen igen.. :/
  • volvo142

om den går att stänga av på nått sätt kan du starta den igenom att bara stoppa i laddaren :)

• MammaTillNeoh
    volvo142 skrev 2014-03-23 14:28:03 följande:
    om den går att stänga av på nått sätt kan du starta den igenom att bara stoppa i laddaren :)
    Är du säker på att det fungerar? Vet att om den är helt urladdad att det kan hjälpa om man sätter i laddaren, att det blir så på äldre telefoner, men det blir så på iphone också? Har inte vågat testa att ladda ur den helt då jag varit rädd att den inte ska kunna sättas på igen.
  • volvo142

ja den startar av sig själv om man stoppar i laddaren, se till att stoppa i laddaren direkt efter den dött för de är inte bra att ha en helt oladdad mobil länge.

• volvo142

fast helt säker är ja inte sen de nya operativsystemet men 99% säker...

• MammaTillNeoh

Får nog vänta med o testa det till jag köpt ny laddare, för denna laddaren glappar så vore ju dumt om inte laddaren funkar ordentligt o telefonen inte laddas o går igång :P  Annars får jag kolla om jag kan lämna in den o fixa starknappen, om det nu är värt det, beror på vad det kostar..

• Fia 28
    volvo142 skrev 2014-03-23 17:10:39 följande:
    ja den startar av sig själv om man stoppar i laddaren, se till att stoppa i laddaren direkt efter den dött för de är inte bra att ha en helt oladdad mobil länge.
    Menar du att det fungerar bara om den dött av sej själv, alltså totalt tomt i batteriet? Blev nyfiken och testade nämligen att stänga av och sätta i laddaren och den startade inte.
  • Tenshii
    Fia 28 skrev 2014-03-24 10:31:48 följande:
    Menar du att det fungerar bara om den dött av sej själv, alltså totalt tomt i batteriet? Blev nyfiken och testade nämligen att stänga av och sätta i laddaren och den startade inte.
    Det kan ta en stund innan det händer något. Är batteriet helt tomt så måste det nå upp till en viss nivå innan telefonen klarar av att fungera. 
  • Fia 28
    Tenshii skrev 2014-03-24 11:12:23 följande:
    Det kan ta en stund innan det händer något. Är batteriet helt tomt så måste det nå upp till en viss nivå innan telefonen klarar av att fungera. 
    Jag väntade en bra stund och inget hände. Men den var som sagt inte tom, utan jag stängde av och satt i laddaren för att se om den startade av det.
  • MammaTillNeoh

Kanske bara är om den är helt tom?

Jaja, för mig gör det inget för helt hux flux idag så började Safari att fungera igen :P Måste vart något tillfälligt knas med det bara :P Tack för hjälpen ändå :)

• zippo99

Några tips hur man stänger av samt startar iPhone utan startknapp

Stänga av
    Med Hjälpmedel (Assistive Touch) påslaget, välj Enhet och sedan Lås skärm. Tricket är att hålla kvar fingret på Lås skärm tills en avstängningsslider dyker upp. Använd den och enheten stänger ned snyggt och prydligt.

Starta upp
    Om en iphone/ipad är avstängd och powerknappen inte funkar, hur gör man då? Man kopplar helt enkelt in laddsladden, antingen till ett eluttag eller till datorn, så startar den igen. Kopplar man den till en dator med itunes så startar den direkt, även om batteriet är helt urladdat. Kopplar man till eluttag kan det ta en liten stund tills den startar igen, beroende på laddningsnivå.

Svar på tråden Safari på Iphone 5 slutat att fungera, varför?