• Minikatt

Vart hittar man fina påskägg till barnen?

Jag skulle vilja hitta några fina påskägg till våra barn. Inga vanliga i papper utan jag vill ha några i förslagsvis plåt (som håller lite bättre än porslin) som de kan ha kvar år efter år. Antingen i äggform eller som en kyckling eller nån annan kul figur/form.

Såg att Åhléns hade en variant, dock lite tråkiga just för barn.

Har nån nåt mer förslag?

♥ ~ * ~ ♥ Wilmer 100514 ♥ ~ * ~ ♥ Ella 120904 ♥ ~ * ~ ♥
  • Svar på tråden Vart hittar man fina påskägg till barnen?
  • stormfågel

Jag köpte jättefina plåtpåskägg (gula med jenny nyström-motiv) på Rusta förra året för några tior styck. Då hade de chokladägg i sig, med i år fyller jag dem själva. Perfekt om man vill gömma utomhus även om det är lite fuktigt.

• Minikatt
    stormfågel skrev 2014-03-23 20:56:48 följande:

Jag köpte jättefina plåtpåskägg (gula med jenny nyström-motiv) på Rusta förra året för några tior styck. Då hade de chokladägg i sig, med i år fyller jag dem själva. Perfekt om man vill gömma utomhus även om det är lite fuktigt.

Ja plåt känns praktiskt :) Tack för ditt förslag!

Fler idéer på affärer/onlinebutiker som kan tänkas sälja påskägg?
  • Minikatt

Puff puff!

Måste ju vara fler än jag som vill köpa / har köpt påskägg till sina barn ;)

• Minikatt

Puff igen...

• elyse

Lagerhaus, kanske? Annars skulle jag kolla Rusta, IKEA och Ö&B.

• nozpa

Har sett på typ torget att dom har i hårt papper. Alltså känns som trä. Finns jättefina i olika storlekar och okej priser. Har köpt till mina barn.
    Så kolla runt hos torghandlarna. Förra året köpte jag något i plåt till min mamma på ica maxi. Men ej kul motiv alls.
    Hemtex, lagerhaus kanske har?

Svar på tråden Vart hittar man fina påskägg till barnen?