• Madelen84

Välling är väl väldigt nyttigt, eller???

Jag har fått för mig att välling är oerhört nyttigt och har därför bestämt mig för att min son ska få det så länge han fortfarande vill, dock vill jag inte ge honom det i nappflaska längre än till max 2år.
    Jag kan ju servera det i mugg eller nått sen om han fortfarande vill ha det.

(Han får välling: Kväll, natt och ibland morgon)

Min fråga är om jag överskattar hur nyttigt det egentligen är????
    Det finns ju även vuxenvälling och därför måste det väl vara väldigt nyttigt???

• Svar på tråden Välling är väl väldigt nyttigt, eller???
  • deluxe

Välling e skiiiitnyttigt!
    Min son dricker fortfarande välling som kvällmål varje kväll innan han ska sova å han är 4 å ett halvt nu.
    Det känns bra om han inte ätit ordentligt med middag å så...

• vanilla

Javisst är det nyttigt med välling, dvs kaloririkt, och det är jättebra när man är en liten knodd. Köpevälling innehåller även en massa extratillsatser (vitaminer o dyl) som gör det ännu nyttigare
    Jag har tyvärr ingen skala på "hur nyttigt" det egentligen är, men det är ju nyttigare än tex sötad barn-youghurt, dessutom mättar det bra och länge.

• Madelen84

vi använder sempers välling

Är det nån skillnad i nyttigheten på 6, 8 respektive 1års vällingen??? Vi ska väl börja gå över till 1års vällingen nu

• deluxe

Ja det e väl den skillnaden att en ettåring kräver med energi än en 6 månaders då ettåringen rör sig på ett helt annat sätt antar jag...

Svar på tråden Välling är väl väldigt nyttigt, eller???