• SaandraR

ont/hugg under revben i vecka 7

Jag vakna inatt av att jag hade ont under revbenen på höger sida samt lite i nedre delen av magen på vänster sida. Kändes som hugg eller som ett håll. Kände samma sak för nån vecka sen. Det gick över efter en timma men kändes inte alls bra :/
    Nån som känner igen smärtan?
    V 7 (6+1) idag.

• Svar på tråden ont/hugg under revben i vecka 7
  • Flickan och kråkan

Man har ju en massa muskelfästen runt revbenens underkant. Jag skulle tippa på något sådant. Det växer rätt mycket så kan vara ligament som drar om det känns längre ner. Jag skulle inte oroa mig för graviditeten med tanke på hur högt smärtan satt, fast det hade jag nog varit jag med om det varit jag. Lätt att sitta på andra sidan så att säga

• SaandraR

Tack för svaret! Ringde även kvinnokliniken och hon sa att det kunde bero på tarmarna b.la så ja..märker på vul om en vecka om allt är som det ska :)

• Flickan och kråkan
    SaandraR skrev 2014-03-24 11:18:20 följande:
    Tack för svaret! Ringde även kvinnokliniken och hon sa att det kunde bero på tarmarna b.la så ja..märker på vul om en vecka om allt är som det ska :)
    Man kan få jätteont i de trakterna pga av tarmarna. Jag trodde jag var på väg att få hjärtinfarkt när jag väntade mellanbarnet (lite längre in i graviditeten då). Kom plötsligt på kvällen och kunde knappt andas eller röra på mig. Du ska se att allt är ok med lilla pyret i magen . Det låter inte som i bebistrakterna i alla fall som värken kommer ifrån.
  • SaandraR
    Flickan och kråkan skrev 2014-03-24 11:24:35 följande:
    Man kan få jätteont i de trakterna pga av tarmarna. Jag trodde jag var på väg att få hjärtinfarkt när jag väntade mellanbarnet (lite längre in i graviditeten då). Kom plötsligt på kvällen och kunde knappt andas eller röra på mig. Du ska se att allt är ok med lilla pyret i magen . Det låter inte som i bebistrakterna i alla fall som värken kommer ifrån.

Jaa har ju problem med magen sen jag plussa så det kan ju va därför. Ja lite så kändes det, obehagligt :/

Tack :)
Svar på tråden ont/hugg under revben i vecka 7