• SolblommaSthlm

Mörkläggningsgardiner :-(

Idag köpte jag vita mörkläggningsgardiner på Hemtex och jag är sååå missnöjd. Det ser ut som ett duschdraperi nu när jag hängt upp den ena. Den andra har jag, tur nog, inte packat upp än så den kan jag lämna tillbaka. Är det någon här på FL som köpt mörkläggningsgardiner någon annanstans och som kan rekommendera dem?

• Svar på tråden Mörkläggningsgardiner :-(
  • Turvion

Jag har köpt de mörkgrå på Ikea, billiga, bra som attan och finns i vitt, svart, grått och rosa om jag inte minns helt fel : )

• Frontline

Köpte svarta på Jula och dom fyller sin funktion och släpper inte in onödigt ljus..
    Dom har vita och svarta..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • SoStylish

Jag satt precis och tittade på de från Hemtex på nätet och funderade på att köpa, men efter att ha läst att de ser ut som duschdraperier så lät det ju inte så kul!

Men du måste väl kunna lämna tillbaka båda sålänge du har förpackning osv kvar!

• Fjärilslarv

jag har haft mörkläggningsrullgardiner från ikea, och sedan snyggare gardiner framför perfa.

• skpklm

Köpt på Hemtex  ( i min favoritfärg;  ungefär jeansblå).   Fungerar bra -  duschdraperi?   Blir troligen ännu finare när jag strukit den!

Köpte snart en till jeansblå.

• Whitetrash86

Jag har från hemtex, tycker inte alls att det ser ut som duschdraperi. Bra är dom också.

• Purpurbräcka

Du har inte råkat hänga den med baksidan in mot rummet? Den ser ju ganska trist ut.

I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • SolblommaSthlm

Vad har ni för färger, förutom blå, ni som inte tycker de ser ut som ett duschdraperi? Jag har de vita med ränder och de ser tyvärr inte fina ut. Kanske ser de i färg bättre ut? Klantigt nog så tittade jag inte på tvättråden innan jag köpte gardinerna. Upptäckte då jag kom hem att de ej går att tvätta och då är ju vitt den sämsta färgen.

• SolblommaSthlm
    Turvion skrev 2014-03-24 16:57:47 följande:
    Jag har köpt de mörkgrå på Ikea, billiga, bra som attan och finns i vitt, svart, grått och rosa om jag inte minns helt fel : )
    Kollade på Ikeas hemsida precis och de har fyra olika gardiner som dök upp när jag sökte på mörkläggningsgardiner. Ingen av de fyra verkar dock helt stänga ute ljuset utan "det mesta av ljuset". Jag ska ha mina gardiner i ett söderfönster. Minns du namnet på de gardiner du har?
  • kvinnan03
    SolblommaSthlm skrev 2014-03-24 16:56:24 följande:
    Idag köpte jag vita mörkläggningsgardiner på Hemtex och jag är sååå missnöjd. Det ser ut som ett duschdraperi nu när jag hängt upp den ena. Den andra har jag, tur nog, inte packat upp än så den kan jag lämna tillbaka. Är det någon här på FL som köpt mörkläggningsgardiner någon annanstans och som kan rekommendera dem?
    Hej

vad det dem här du köpte?

www.hemtex.se/article/panelgardiner_133749

Jag letar också efter mörkläggningsgardiner??
Svar på tråden Mörkläggningsgardiner :-(