• Anonym (??)

    Clearblue digital - alltid tre streck?!

    Jag vet att "Ej gravid" betyder att jag inte är gravid, men jag öppnade ändå testet för att kolla vad som fanns under. Jag vet att sensorer läser av streckens styrka, men undrar nu om det alltid finns tre streck på Clearblue digital med veckoindikator? Har tagit ett vanligt billigt test (sticka) som ger en svag linje. Är BIM -5.


  • Svar på tråden Clearblue digital - alltid tre streck?!
  • Philippa

    Det finns en anledning till varför man INTE ska bryta sönder testen... det är för att man INTE ska lägga några gissningar på antal streck etc etc....

  • Anonym (Hej)

    Jag har ett gammal här vill du att jag ska öppna det ☺️

  • Anonym (??)
    Anonym (Hej) skrev 2014-03-24 17:20:32 följande:
    Jag har ett gammal här vill du att jag ska öppna det ☺️
    Haha, ja men absolut, om du vill? Tack snälla du!
  • Anonym (??)
    Philippa skrev 2014-03-24 17:13:46 följande:
    Det finns en anledning till varför man INTE ska bryta sönder testen... det är för att man INTE ska lägga några gissningar på antal streck etc etc....
    Men alltså, jag tänkte just när jag startade tråden att jag kanske skulle undanbe mig kommentarer om att man ska eller inte ska göra si eller så.

    Jag VET precis som jag skrev att "Ej gravid" betyder att jag inte är gravid, men att jag ändå ville öppna och se hur det ser ut under. 

    Men jag antar att du är en sådan som aldrig funderar över sakers sammanhang, sammansättningar eller orsaker. Det bara är som det är och så är det med det?
  • Anonym (Hej)

    Så nu har jag öppnat här hemma . 3 streck som hos dig . Dock starkare då jag fick gravid 2-3 på mitt för någon vecka sedan ;)

  • E2012smamma
    Anonym (??) skrev 2014-03-24 17:00:11 följande:

    Jag vet att "Ej gravid" betyder att jag inte är gravid, men jag öppnade ändå testet för att kolla vad som fanns under. Jag vet att sensorer läser av streckens styrka, men undrar nu om det alltid finns tre streck på Clearblue digital med veckoindikator? Har tagit ett vanligt billigt test (sticka) som ger en svag linje. Är BIM -5.



    Har du fått svagt på sticka skulle jag tro att du är gravid . Jag fick svagt på sticka och ej gravid på CB digital på bim-1

    Det är inte meningen att manaka testa så tidigt
  • Anonym (??)
    Anonym (Hej) skrev 2014-03-24 17:29:28 följande:
    Så nu har jag öppnat här hemma . 3 streck som hos dig . Dock starkare då jag fick gravid 2-3 på mitt för någon vecka sedan ;)
    Tack, vad snällt av dig! Får jag fråga om alla strecken hade samma styrka?
  • Anonym (??)
    Anonym (Ägg) skrev 2014-03-24 17:46:52 följande:
    Ja det blir alltid tre streck
    Ok, vet du vad är det som framkallar strecket? Om det alltid är streck måste det ju reagera på något mer än HCG?
  • mamma 10

    Men alltså.. har du fått svagt streck på en annan sticka så är du ju gravid.. Fast du kanske bara var nyfiken på hur clear blue stickan fungerar? Isf så tror jag att det alltid blir 3 streck..

Svar på tråden Clearblue digital - alltid tre streck?!