Vagnen har möglat i förskolans förråd.
På mitt barns förskola sover alla i vagn utomhus, vilket jag tycker är toppenbra. Alla barn har sina egna vagnar att sova i, som föräldrarna har tagit med sig hemifrån. I höstas byggdes ett vagnförråd där vagnarna förvaras när barnen inte sover, över nätter och på helger. Åkpåsar och andra sovtillbehör förvaras inne på förskolan.
I fredags tog jag hem vagnen för att tvätta den och pumpa hjul och sådär, och upptäckte då att den börjat mögla. Det är inte mycket, men det går ju inte att få bort och jag låter absolut inte mitt barn ligga och sova i en möglig vagn. Jag tog med en annan vagn idag (tur att vi har två!) och jag berättade för personalen vad jag upptäckt. De tog omedelbart ut alla vagnar ur förrådet och så länge får de förvaras inomhus nattetid, och de skulle prata med de som byggt förrådet.
Min fundering är om man kan yrka på någon form av ersättning från förskolans håll, brukar det finnas någon försäkring som täcker förstörda vagnar? Vi har tur och har en extra vagn som kan användas, men alla har ju inte det. Jag ska förstås prata med personalen och förskolechefen, men vi ska resa bort i morgon och kommer inte ha tillfälle att prata med dem resten av veckan. Har någon av er erfarenhet?