• Miss84

Är Stockholmare dryga?

Alla ni som bor i  mellanstora och små städer runt om i Sverige - ser ni på personer bosatta i Stockholm som dryga? Alltså på riktigt? Eller är det mer en grej som ni bara säger "på skoj"?

Ni som tycker det på riktigt, vad grundar ni det på?

Sitter jag och funderar på såhär en måndagskväll.

• Svar på tråden Är Stockholmare dryga?
  • Anonym (08)

Jag blir ibland uppfattad som dryg till en början, men det är för att dom tycker att jag pratar drygt. Min dialekt liksom :( Men dom märker snabbt att jag inte är det ialllafall. 

• Flaskpostaren

Ja alltså, jag är så trött på stockholm, alla lever samma liv.

För alla i en stad är ju dryg eftersom de bor i just den staden. Det låter logiskt.

Hosiaaaaaaaaaaaaanaa.

• Miss84
    Flaskpostaren skrev 2014-03-24 22:10:36 följande:
    Ja alltså, jag är så trött på stockholm, alla lever samma liv.

För alla i en stad är ju dryg eftersom de bor i just den staden. Det låter logiskt.

Hosiaaaaaaaaaaaaanaa.
    Det var lite dit jag ville komma
  • Anonym (inte dryga)

inte dryga, bara bäst Cool

• Anonym (he he)

Bara de som benämner andra människor runt omkring i riket som bönder..

• mr me

Trångsynta och lite smådumma skulle jag nog snarare vilja säga. Det är inte för inte som Stockholm kallas Fjollträsk i Norrland. I Stockholm är det så inne att vara kulturradikal och normbrytande att det inte riktigt finns någon norm att bryta. Och nåde den som inte gör som alla andra, eller, hur var det nu?

• DJÄVULENS HÖGRA HAND

Mångas attityd är verkligen dålig, gäller dock absolut inte alls alla. Finns folk och fän där med!

• Bleu
    mr me skrev 2014-03-24 22:23:32 följande:
    Trångsynta och lite smådumma skulle jag nog snarare vilja säga. Det är inte för inte som Stockholm kallas Fjollträsk i Norrland. I Stockholm är det så inne att vara kulturradikal och normbrytande att det inte riktigt finns någon norm att bryta. Och nåde den som inte gör som alla andra, eller, hur var det nu?

Vem vill bo i Norrland då?
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Bleu skrev 2014-03-24 22:29:39 följande:

Vem vill bo i Norrland då?
    Ööö...troligen dom som är bosatta där!{#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Är Stockholmare dryga?