• Anonym (Hjälp)

Fula naglar

Hej, har stora problem med mina naglar. Skäms fruktansvärt för dom. De är räfflade och guppiga ,har försökt med nagellack men det ser bara värre ut och utmärker ännu mera. Finns det någon hjälp, någonting man kan använda under lacket så man får en fin slät yta att jobba med? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Fula naglar
  • Akua

Det finns ju ridge filler som ska fylla igen ojämnheter i nageln. Men det låter som om du har rätt mycket gropar....du birde ju gå och få manikyr!

• Akua

Sen köp nagelolja och smörj smörj flera gånger per dag!!!!!!!

• Anonym (H)

Lacka med glitternagellack, då syns det inte. Och dekorera gärna med fina nailart stickers. Undrar också varför du har sådana naglar? Är du sjuk eller har brist på nåt? Gå även till läkare om inget annat och fråga om han kan köra lite tester på dig. Naglarna kan säga rätt mycket om vår hälsa.

• ilva

hej! Depend har gel-lack som inte behöver uv för att härdas utan en spray som gör naglarna lite hårdare plus att manikyren håller - rekommenderas varmt! Sen att naglarna är räffliga, kan bero på olika saker så fråga en manikyrist eller googla lite försiktigt. Sen, jag brukar få små"gupp" i en nagel vilket jag löser med att buffa och polera naglarna! Gör otrolig skillnad :) Så bara något under nagellacket tror jag inte, utan buffa/fila/polera den rena nagelytan först så kanske det blir bättre, det blev det då åt mig! Lycka till! :)

• Anonym (Hjälp)

Tack snälla för alla svaren,  ska absolut provas.
    Egentligen är det bara mina tumnaglar som ser förskräckliga ut, det har de alltid gjort. De växer så och vet inte varför .

• Anonym (Flisan)

Har du provat en "poleringsfil"? Depend har ett stort urval av olika filar. Jag har ingen därifrån, men jag har en fil med typ 6 olika sidor att polera med - superbra!

Jag har problem med torra och flisiga naglar som skivar och använder Depends mirakelkit (kostar ungefär 150 kr), det gjorde under för mina naglar och jag tror det gör nytta för de allra flestas. Nu var det inte riktigt det du hade problem med, men vill du lyxa till det för naglarna ännu mer rekommenderar jag det verkligen!

• Marre555

Jag hade så fula naglar och nagelband att jag alltid hade mina händer i fickan. Naglarna var mjuka, gropiga och gick sönder, nagelbanden var spruckna. Har nu en tid testat argan olja mot mina besvär och är överlycklig. Fick höra av andra att det skulle vara bra, köpte i början billig olja men utan resultat, det som fungerar är att oljan måste vara hundra procentig utan tillsatser. Har funnint mig oljan som jag använder från kiod. Den finns på www.hudroller.se Jag har börjat att använda den på hela kroppen, håret, speciellt i ansiktet, får så len och fin hud. Jag är riktigt glad för min egen skull, slipper ha händerna i fickan, får komplimanger för mina händer. En vän sa, herregud vad fina händer du har. Man blir så glad...

Svar på tråden Fula naglar