• Anonym (Ts)

Taskigt läge.

Kan väl börja med att säga att det säkert finns flera andra trådar om liknande, men det känns skönt att kunna ventilera sig litegrann. Jag och min fru träffades för snart 13 år sen. Har väl haft både medvind och motvind precis som alla andra har det. Vi är runt 30 båda två och har 2 barn, 8 och 4 år gamla. Nu till problemet. Jag har alltid haft en jämn sexlust, ganska så hög om jag själv får säga det. Frun har haft hög sexlust till och från men de senaste åren så har det varit total torka. Om vi har sex en gång i månaden så är det sensation. Och då är det ALLTID jag som tar initiativHon har helt slutat att ta initiativ till sex. Jag tillfredställer henne oralt varenda gång, gärna mer än en gång. Hon älskar det och jag älskar att ge henne njutning. Jag har fått oralsex av henne ungefär 3 ggr dom senaste 3 åren. Hon bryr sig liksom inte om att tillfredställa mig längre. Och det tycker jag att man gör i ett förhållande. Jag vet om att folk kommer att säga att det är mitt eget ansvar att se till att bli tillfredställd men hur kul och bra känns det att få runka själv efteråt i duschen? För att man ska få komma alls. Man känner sig ratad och ganska så värdelös. Jag har påpekat detta flertalet gånger för henne men hon tycker bara att jag tjatar om det. Hon säger att hon inte har samma lust och om det "är så viktigt för mig så kan jag ju runka i duschen då ju". Hon har alltid en ursäkt på lager. " Jag är trött, jag har ont i magen, jag har stressat hela dagen på jobbet, barnen kanske vaknar".... Jag försöker verkligen få henne att inse att det faktiskt börjar tära på vårt förhållande. Jag får ingen sexuell bekräftelse av henne. Har nog aldrig nånsin fått ett sexigt sms eller en sexig bild skickad via mms. Och det har jag bett henne om, flera gånger. Förklarat hur mycket jag hade uppskattat det. Vi kramas och gosar varenda kväll men det ersätter inte sex. Inte för mig. Ja, vad gör man i en sån här situation? Jag har försökt prata med henne och påpeka att det är ett ENORMT problem för mig, men hon rycker mest på axlarna och anser att det är mitt problem isåfall. Känns hopplöst.

• Svar på tråden Taskigt läge.
  • Anonym (är också man)

Ja, sen ska man ju tänka på att allt runkande sänker självförtroendet och kan göra en väldigt deprimerad. Det är en väldigt ond cirkel att hamna i och föbannat onödigt.

• johndoe1971

Ja du! Kan ju finnas vilken anledning som helst...Tyvärr är det väl så jävla illa att hon helt enkelt inte tänder på dig, än fast man inte vill tro det! Sen gillar hon nog dig ändå och inte bara kan säga det rakt ut:/...

Är det så att ni ändå älskar varann, att ni verkligen vill bo ihop så är det ju läge att ta upp problemet, hitta en lösning. Om lösningen är att du och ev hon får söka sex på annat hon så får det väl bli så, annars får ni väl separera?

Ingen lätt fråga, men attans så viktig att ta tag i!

Lycka till!

• en blind vän

Hej. När man har familj så kämpar man på till sista blodsdroppen. Man vill så mycket.
    Jag förstår att du vill lösa det här.

Jag hade en liknande situation och då hade jag sambo utan barn. Jag lämnade henne.

Har man familj är det ett annat läge.
    Mitt tips är att starta en konkurrenssituation. Du är den trogna typen.
    Du ska skaffa hobby fritidsintresse där du umgås med andra kvinnor.
    Inte för att ha sex utan för att ha trevligt. Boklubb, Dansa, Rida häst.
    Detta kommer att skapa en konkurrenssituation för din fru. Om hon inte agerar på det då har hon Inga känslor för dig påstår jag.
    Lycka till.

,--O-O
  • johndoe1971
    en blind vän skrev 2014-03-25 10:59:44 följande:
    Hej. När man har familj så kämpar man på till sista blodsdroppen. Man vill så mycket.
    Jag förstår att du vill lösa det här.

Jag hade en liknande situation och då hade jag sambo utan barn. Jag lämnade henne.

Har man familj är det ett annat läge.
    Mitt tips är att starta en konkurrenssituation. Du är den trogna typen.
    Du ska skaffa hobby fritidsintresse där du umgås med andra kvinnor.
    Inte för att ha sex utan för att ha trevligt. Boklubb, Dansa, Rida häst.
    Detta kommer att skapa en konkurrenssituation för din fru. Om hon inte agerar på det då har hon Inga känslor för dig påstår jag.
    Lycka till.
  • Anonym (Ts)

Ja vi vill verkligen att det ska funka. Vi har gått till en familjeterapeut innan för att ta tag i andra problem. Men just denna sexbiten är ett rent helvete. Tror inte nån kan förstå riktigt som inte själv varit i den sitsen. Jag har frågat henne om hon har tappat känslor för mig. Men hon lovar och svär att allt är bra. Hon säger bara att hon inte har nån sexlust. Men grejen är att hon verkar strunta i att det är ett problem. I varje fall för mig.

• Anonym (ung kille)

Min tjej har väldigt låg sexdrift nu i unge åldern (runt 20) och vi har varit tillsammans i många år, jag går ju här o hoppas på att den ska bli bättre så man slipper be om de varje gång :( Men så blir de kanske värre i framtiden?! NÄÄÄÄÄJJ....

• Anonym (Ts)
    Anonym (ung kille) skrev 2014-03-25 11:05:58 följande:
    Min tjej har väldigt låg sexdrift nu i unge åldern (runt 20) och vi har varit tillsammans i många år, jag går ju här o hoppas på att den ska bli bättre så man slipper be om de varje gång :( Men så blir de kanske värre i framtiden?! NÄÄÄÄÄJJ....

Det går ju självklart upp och ner med sexdriften, precis som allt annat i livet. Jag tycker att det blir ett problem när det går utöver den andras välmående. Att man sen inte ser det som ett problem är bara egoistiskt, tycker jag.
  • johndoe1971

Nu ska jag inte säga att det är så med alla, men! När man "blir trygg" i ett förhållande när det är "jag & gumman" så är det ju så lätt att man äter för mycket, blir en soffpotatis, vill "bara" vara med sin tjej... Ställ er i spegeln och ta en titt, är du attraktiv, har du fortfarande gnistan i dina ögon, försöker ni killar vara "The one" för er tjej?
    När ni träffade er tjej, när hon såg nåt i er, när hon såg en "heting"...Då var ni säkert på ett sätt, nu har ni kanske fallit tillbaka och är "myskillen i mysbyxorna" som dragit på sig en lite kula frampå?...

Kan ju va nåt att tänka på iaf!

• Anonym (Ts)
    johndoe1971 skrev 2014-03-25 11:15:04 följande:
    Nu ska jag inte säga att det är så med alla, men! När man "blir trygg" i ett förhållande när det är "jag & gumman" så är det ju så lätt att man äter för mycket, blir en soffpotatis, vill "bara" vara med sin tjej... Ställ er i spegeln och ta en titt, är du attraktiv, har du fortfarande gnistan i dina ögon, försöker ni killar vara "The one" för er tjej?

När ni träffade er tjej, när hon såg nåt i er, när hon såg en "heting"...Då var ni säkert på ett sätt, nu har ni kanske fallit tillbaka och är "myskillen i mysbyxorna" som dragit på sig en lite kula frampå?...

Kan ju va nåt att tänka på iaf!

Det har jag med funderat över men jag är väldigt aktiv med diverse grejer. Springer 3-4km 4 gånger i veckan och tränar lite styrka på det. Frun tränar med 2-3 gånger i veckan. Jag köper blommor och överraskar med middagar emellanåt. Kanske inte bjuder ut på den dyraste restaurangen varenda fredag men jag gör absolut saker för henne. Säger flera gånger om dagen hur mycket jag älskar henne och hur mycket hon tänder mig fortfarande. Ger henne komplimanger för allt, inte bara med anspelningar på sex.
  • Anonym (ung kille)
    Anonym (Ts)skrev 2014-03-25 11:13:31 följande:
    Det går ju självklart upp och ner med sexdriften, precis som allt annat i livet. Jag tycker att det blir ett problem när det går utöver den andras välmående. Att man sen inte ser det som ett problem är bara egoistiskt, tycker jag.

Ja det där med att hon tycker att det är ditt problem tycker jag låter helt galet sjukt? Hur kan man säga att man älskar någon medans man inte vill TILLFREDSSTÄLLA (som nästan är det viktigaste i ett föehållande) sin partner?? Somsagt, en tumregel : Är inte sexet bra så är inte förhållandet bra heller... Säger jag som inte riktigt själv är nöjd! Usch fy på mig! Men men!
Svar på tråden Taskigt läge.