Hopp finns för alla er som försöker. ....
Sitter här i mitt sovrum och tittar på hur dottern sover. Kan inte sluta titta och beundra henne. De känns overkligt de känns som en dröm. En dröm som man har önskat i så många år. 13 år de är inte klok. I 13 år har vi drömt om en syskon till våran dotter som är tonåring nu.De kändes som en stor sorg som man inte kunde glömma hur än mycket man försökte. Alla frågor från omgivningen gjorde det inte lättare och ibland ville man bara gömma sig i ett stort hål i jorden och aldrig mer komma upp till ytan varje gång när man fick frågan "men ska ni inte ha flera barn". Hela mitt bärettelse började för 15 år sedan. Då jag vart gravid med första dottern. Oplanerat och väldigt fel tidpunkt men vi bestämde oss för att behålla henne. När de var dags för syskon var dottern tre år. Saken är att det hände ingenting fast vi försökte hur mycket som helst. Två år hade då passerat och äntligen fick vi genomgå en utredning men till svar fick vi bara att de är ingen fel på oss. Svårt var de att tolka detta svar och man gick och grubbla över de hela tiden. Åren gick in och ut ingen plus på grav test. Till slut hade vi gett upp. Vi hade vant oss på att våran dotter kommer att bli ensam barn. 13 år hade gått och en dag bara började ja må dåligt. Brösten kändes spända magen var svullen och jag var trött som fan. Jag visste att jag var gravid men tanken om att ta ennu ett test som kanske kan vara negativ gjorde att jag inte vågat ta den.Så jag vänta och vänta dag ut och natt in. Sova kunde man inte göra ju . Till slut drömde jag till och med en natt att jag tog testet och att den var negativ. Så just denna natt när jag vakna efter denna drömmen vart jag arg och gick till toaletten och tog testet kl 01 på natten. Går efter detta till sovrummet med stora tårar i ögonen och väcker maken och sträcker grav test till han. Han vart rädd han trodde att någon hade dött men sen såg han den bara helt underbara Plusset på grav testen. Äntligen äntligen var vi gravida. Dottern komm i sep 2013 efter snittet. Snittet som förklara varför vi troligen hade svårt att få barn. Myom kallas våran plåga. Livmoder som är full av myom. Ge inte upp de finns hopp.När våran lilla soldat har lyckats fastna efter så många myom kan man säga att mirakel finns även när man minst anar.