• Gladskit

Sälen i påsk?

Hej!

Jag har en åttaåring och funderar på att åka upp till Sälen i påsk. Han har aldrig åkt skidor förr.
    Bra idé?
    Bra med snö kring påsk?
    Bästa orten att bo i?
    Har sett att det finns ett äventyrsbad i Lindvallen, någon som varit där?
    Vits att bo i Lindvallen pga detta eller kan man lika gärna bo nån annanstans?

Min syster var uppe i januari och ångrade att de bodde så pass långt från liftarna att man var tvungen att ta bilen så vi försöker väl hitta något på "glid-avstånd" har vi tänkt

• Svar på tråden Sälen i påsk?
  • resemamman

Sälen är toppen som första skidåkningresedestination! Snälla backar och lite av en "skidindustri"....! Påsken ligger så sent i år så det är lite tveksamt om det kommer gå att glida från boende till pist tyvärr. Däremot kommer det med allra största säkerhet att finnas snö i pisterna ända till påsk. Lindvallen är väl den ort som är mest barnvänlig. Där finns även ett av Sveriges största äventyrsbad, värt ett besök om man inte vill åka skidor hela dagen. 

• mia maria

Håller med ovan om det mesta!
    Dock klappar mitt hjärta lite extra för Hundfjället, som också enligt mig är väldigt barnvänligt!

Jag har varit på Experium i Lindvallen (badet alltså) och tyckte inte att det var så jättefantastiskt med tanke på entrépriset, så för mig är det inte värt att bo i Lindvallen just därför. Men smaken är som baken, så vill ni prova på badet så kan ni ju för all del bo i närheten där

• Gladskit

Hej och tack för tips!

Ska absolut in och kolla på blogginläggen.
    Det där med att det kan vara bar backe och inte går att glida till liftar osv hade jag inte tänkt på, mest kollat snödjup i backen. Så det var en bra synpunkt!!

• straw2008

Vi var i branäs (URBRA ca 6 mil från sälen). Väldigt humana priser, allt är gratis (aktiviteter) vare sig man bor på anläggningarna elelr inte. Däremot var det uruselt med snö redan för 3 v sen.. samma med sälen där vi var en dag. Det rann i hela området o vattenpölar stora som parkeringar överallt.

I kinamockaskogen.....
  • mia maria
    straw2008 skrev 2014-03-26 08:51:06 följande:
    Vi var i branäs (URBRA ca 6 mil från sälen). Väldigt humana priser, allt är gratis (aktiviteter) vare sig man bor på anläggningarna elelr inte. Däremot var det uruselt med snö redan för 3 v sen.. samma med sälen där vi var en dag. Det rann i hela området o vattenpölar stora som parkeringar överallt.
    Så blir det ju när vädret är milt o det börjar närma sig slutet på säsongen (tänker på påsken)!
    Huvudsaken är ju dock att det finns snö i backen om det är skidåkningen man är där för
Svar på tråden Sälen i påsk?