Ni som är sekreterare eller receptionist, vad har ni för utbildning?
Jag skulle vilja jobba som sekreterare eller receptionist. Ni som jobbar inom något av detta områden vad har ni för utbildning? Och vad är era arbetsuppgifter?
Jag skulle vilja jobba som sekreterare eller receptionist. Ni som jobbar inom något av detta områden vad har ni för utbildning? Och vad är era arbetsuppgifter?
Hotellutbildning.... jag jobbar i receptionen på ett scandiahotell
Jag jobbar på en församlingsexpedition. Det är lite receptionsjobb, telefonväxel och hemsida mm
Jag är utbildad fritidsledare med stort data intresse.
Ingenting alls utöver gymnasiet. Inte ens gått en datakurs nånsin.
Min sambo jobbar som nattportier på scandic. Där behövs ingen utbuldning mer än att man måste kunna göra sig förstådd på och förstå engelska. Ingen av hans arbetskamrater i receptionen, varken på dagen eller på natten, har gått hotell- och restaurangutbildningen på gymnasiet.
Vår nyanställda har läst en del ekonomi på högskolan, det var ett krav från chefen
Jag jobbar idag som assistent till koncernchefen på ett stort företag och har oerhört stort eget ansvar och inflytande, men började min "karriär" i en rececption, blev sedan sekreterare och har fortsatt på den vägen. Det är ett oerhört roligt och omväxlande jobb, och ofta finns möjlighet att utvecklas och få mycket ansvar om man är intresserad och har fallenhet för yrket. För det skulle jag säga att man måste ha. Vissa människor passar inte alls i den typen av serviceroll, för det är en förutsättning att man är social, smidig, lyhörd och serviceinriktad för att göra ett bra jobb. Jag har ingen utbildning utöver gymnasiekompetens förutom att jag gått ett antal datakurser och andra kortare utbildningar under under åren.
En bra receptionist är ovärderligt för ett seriöst företag. Lycka till!