• mollis 76

Min son vill byta skola och även dottern.

Hej jag är en mamma till 2 barn som är snart 12 och 9 år. Jag har mina barn varannan vecka sen 7 år tillbaka. Vi har gemnsam vårdand om barna vi bor i olika kommuner 3 mil i mellan. Barna står skrivna och är folbokförda hos mig. Nu är det så här min son går i skola där jag bor i 5 ocj ska börja i 6 på en annan skola där jag bor. Men nu vill min son byta till skola där hans pappa bor likså min dotter på 9 år. Helt plösligt vill du inte vara hos mig längre dom säger dom inte trivs å vill byta skola mm. Mitt ex bråkar jätte mycke om detta vill barna ska flytta till han eftersom hans nya då hennes barn går iden skolan med verkar som dom vill ha allt på samma e nog mycket med att han orkar inte köra dom mm så nu ett det ett väldans liv om barna. Vi ska till familjrätten och dpm säger som kommer se vad som är bäst för barna och var dom vill vara och bo. vi har ju gemensam vårdnad och jag vill ju klart ha mina barn lika mycke. Det går inte ens prata eller diskutera med deras pappa. vet inte vad man ska göra är glad om jag kan få lite råd och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-25 17:03
    Vill ju att barna ska gå kvar här där dom är skrivna..

• Svar på tråden Min son vill byta skola och även dottern.
  • Philippa

Men varför lyssnar du inte på barnen? Dom säger ju vad dom vill väldigt tydligt.

• En blå giraff

Barnen är ju så stora så familjerätten borde ju ta hänsyn till vart de vill bo. 

• mollis 76

Klart jag lyssnar på mina barn vill ju göra det som är bäst oxå. Jag vill ju oxå ha mina barn lika mycket ju detta det handlar om jag kommer ju inte kunna ha barna mer än varannan helg

• mollis 76

Min son vill byta skola pga att han har dom flesta kompisarna Hos sin pappa min dotter är det tvärt om men hon vill det han vill. Deras pappa vill ju detta å skiter o mig och vad det blir för konsekvenser han vill ju det dom är lättast för han med ego kallas det

• En blå giraff

Men som det är nu så skjutsar pappan dem till skolan som ligger hos dig varannan vecka alltså? Jag kan ju förstå att det blir jobbigt också. Kanske inte hållbart i längden att ha det så. 

Är inte så kunnig inom familjerätt men större barn har väl rätt att välja själva vart de vill bo?

• mollis 76

A pappan jobbar ju i den kommun jag bor i och kör dom hit varannan vecka vi gjorde detta från början pga att jag inget körkort och att det är lättast om det skulle hända nått klart min son ska få byta skola tycker den minsta ska få gå kvar här då hon har allt här frågan är då måste dom skrivas till han då alltså folkbokföras

• mollis 76

Känns som min mamma roll kommer försvinna då ja inte kan ta mig dit bara vill bo finns bara en buss om dagen dit.

• mollis 76

Ska man inte få ha då barna lika mycket fast dom byter skola vi har ju gemensam vårdnad ska han ha hela vårdnaden då om dom byter skola finns ju inga skäl till det

Svar på tråden Min son vill byta skola och även dottern.