• Fru92

Olja för gravida

Jag har bestämt mig för att tidigt börja smörja in min mage för att motverka bristningar. Nu vill jag höra om era erfarenheter om lämplig olja eller kräm. Vad är fördelen med olja respektive kräm/body lotion? Nämn gärna namn och pris.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-25 21:31
    OBS! Söker ingen diskussion om det motverkar bristningar eller ej. Vill bara höra om vad andra valt att använda för produkter.

• Svar på tråden Olja för gravida
  • misi

Kör på apotekets olja för gravida samt body butter cocos från boby shop efter dusch :)

• Fru92
    Selfish Geene skrev 2014-03-25 21:09:10 följande:
    Jag tror inte att det motverkar bristningar att smörja in magen

Jag vet att alla har olika åsikt om detta. Jag har bestämt mig för att göra ett försök och vill bara bli tipsad om vad andra använt :)
  • Tristani

De är inte huden som brister för att den töjs, den brister pga hormoner..

• Selfish Geene

Det är inte en åsiktsfråga, jag har ingen "åsikt" om att smörja in magen med olja för att motverka bristningar.

Men testerna dom har gjorts visar att det inte har någon signifikant effekt om du smörjer magen eller inte.
    De som vill kan förståss göra det i allafall men för de som vill veta ifall saker fungerar INNAN de lägger pengar och tid på att tex smörja in magen under graviditeten kan det vara bra att veta om det finns något som talar för att det har någon effekt.

I det här fallet verkar det inte göra det

• malca

Jag körde på Bio Oil (som nu äntligen finns i Sverige). En olja som ska motverka samt reducera bristningar, pigmentförändringar, ärr och allt möjligt. Smörjde in mig morgon och kväll under mina två graviditeter och har inte fått några bristningar alls. Om det är tack vare oljan eller bra gener  vet jag inte, men jag ville inte chansa.
    Kommer inte ihåg vad de kostar, men det blir iaf mycket billigare om du beställer på www.amazon.co.uk än om du köper dem i butiker här i Sverige. Tre flaskor (den stora storleken) gick åt till en graviditet för mig.

• Soi88

Det snackas så mycket om detta..
    Smörj allt vad ni kan, en väl återfuktad hud klarar med stetchning än en torr.
    O genetiskt tror jag inte alls på; min mamma fick massa bristningar på mage/bröst likaså min moster, medans jag inte fått ett enda märke. Jag började smörja i V8 ungefär, varvade Weledas gravidolja med nyponrosolja :)

• jesspett

Har använt kallpressat kokosfett hela graviditeten, naturligt och bra, huden tar åt sig den snabbt och blir mjuk o skön! =)

• bumbie81

Ja smörjer mig iaf även om ja hört att de inte hjälper mot bristningarna så hjälper de mot kliandet när huden töjs ja använder Maria åkerbergs från dermanord.se jätte härliga oljor som bara är naturprodukter och framställt i Sverige

• Myc

Ren sheaolja Längre fram kan det vara skönt att även ha en fuktbindare bär det tex töjs och klias på magen så då kan en sheakräm/sheabody butter vara skön. Undvik body shop. De är inte vad de utger sig för att vara, de har en massa skit i sina krämer. Dermanord/Maria Åkerblom, weleda mfl ska du titta efter. De är rena. Själv gör jag mina egna produkter.

• misi
    Myc skrev 2014-03-26 12:58:14 följande:
    Ren sheaolja Längre fram kan det vara skönt att även ha en fuktbindare bär det tex töjs och klias på magen så då kan en sheakräm/sheabody butter vara skön. Undvik body shop. De är inte vad de utger sig för att vara, de har en massa skit i sina krämer. Dermanord/Maria Åkerblom, weleda mfl ska du titta efter. De är rena. Själv gör jag mina egna produkter.

varför skulle inte body shop funka? Jag använder det bla :/
  • Myc

Har inte sagt att de inte funkar bara att de innehåller en massa skit råolja mm . Många tror att body shop har naturliga ingredienser men de har de inte ens sagt själva. De gör inte djurförsök men det gör ju ingen eftersom det är förbjudet . Finns råolja i deras krämer bland annat...

misi skrev 2014-03-28 07:04:00 följande:
    varför skulle inte body shop funka? Jag använder det bla :/

Svar på tråden Olja för gravida