• kanelbullmamma

17 åring

hur ska vi göra med våran 17 åring som har så svårt att gå upp på morgonen  hans klocka ringer, händer inget, ringer igen,händer inget , tillslut börjar jag/min man tjata på honom får då tills var jaa, säger till igen han svarar jaa, och så håller det på i en halvtimma, hållt på så här i 5-6 års tid TRÖTTSAMT:::..... tips mottages tacksamt...

• Svar på tråden 17 åring
  • cirkusmusen

Hur dags går han och lägger sig och hur dags går han upp?

Ni kanske får hjälpa honom att somna tidigare :)

• kanelbullmamma
    viseversa skrev 2014-03-26 11:50:50 följande:
    Hink med vatten? Ta bort kudde? ta bort täcke?

har provat det, det är själva grejen att sätta sig upp och i tid som är problemet...

vill inte skita i honom o låta honom komma försent, har haft det jobbigt under skoltiden med diverse möten...

han har också mått dåligt ...
  • kanelbullmamma
    cirkusmusen skrev 2014-03-26 11:51:57 följande:
    Hur dags går han och lägger sig och hur dags går han upp?

Ni kanske får hjälpa honom att somna tidigare :)

han kan lägga sig tidigt men han har svårt att somna påstår han, sen håller han ju på med telefon såklart också,
  • cirkusmusen
    kanelbullmamma skrev 2014-03-26 11:54:39 följande:

han kan lägga sig tidigt men han har svårt att somna påstår han, sen håller han ju på med telefon såklart också,
    Ja okej, så himla svårt det där. Är han oroad över något? Kan ju vara det som håller honom vaken om nätterna och som gör att han inte vill gå upp.
  • scanmia

Sluta tjata bara. Han är 17 år!! Ge honom en bättre väckarklocka och låt honom komma för sent om han struntar i den. 

Jag utgår från att ni redan har försökt att prata med honom, men när du frågar hur han vill vakna (efter att du klargör hur mycket eller lite du är villig att hjälpa till och tjata) vad säger han? 

• kanelbullmamma
    scanmia skrev 2014-03-26 11:57:13 följande:
    Sluta tjata bara. Han är 17 år!! Ge honom en bättre väckarklocka och låt honom komma för sent om han struntar i den. 

Jag utgår från att ni redan har försökt att prata med honom, men när du frågar hur han vill vakna (efter att du klargör hur mycket eller lite du är villig att hjälpa till och tjata) vad säger han? 

svårt att sluta att tjata när man ser att klockan går, han går upp 10 min innan bussen går, grejen är att vi vill inte sitta på mer möten på skolan med honom,

han hade det kämpigt  på sin förra skola (högstadiet)..

vi har föklarat för honom att skolan är lika viktig som ett jobb, man kan inte missköta det...
  • kanelbullmamma
    cirkusmusen skrev 2014-03-26 11:57:04 följande:
    Ja okej, så himla svårt det där. Är han oroad över något? Kan ju vara det som håller honom vaken om nätterna och som gör att han inte vill gå upp.

nä, jag vet inte vad det är , han skyller på att han är trött
  • kanelbullmamma
    viseversa skrev 2014-03-26 11:50:50 följande:
    Hink med vatten? Ta bort kudde? ta bort täcke?

hans lillebror ringde mig en morgon  ( förra våren) kl var väl nästan halv nio på morgonen och sa att storebror sov än, jag åkte hem tog två grytlock o slog , då studsade han nästan upp, jag var såååå arg då...
Svar på tråden 17 åring