Så missnöjd med mitt utseende -vad göra?
Jag har väl aldrig varit nöjd med mitt utseende och jag vet att det är lite orimligt eftersom de flesta kallar mig vacker eller snygg. Men nu börjar jag verkligen plågas av mitt utseende! Jag tycker att jag ser hemskt gammal (jag är 36) och ful ut, jag undviker att se mig i speglar för att jag inte står ut med vad jag ser. Det är så jobbigt att gå till frisören och tvingas se mig själv i spegeln i så starkt ljus att jag undviker att klippa mig. Visst var jag inte entusiastisk inför det förut heller, men nu är det för hemskt.
Sedan 2 år tillbaka har jag gjort botox, och det hjälper verkligen mot rynkor. Det ser bättre ut men inte så mycket bättre som jag skulle önska. Jag har inte råd med ett "riktigt" ansiktslyft på överskådlig tid. Min hud har blivit så flammig av pigmentfläckar, jag försöker hitta en metod jag har råd med för att få bukt med detta.
Det känns som om jag aldrig kommer bli nöjd med mig själv. Jag duger inte för mig själv som jag är. Kanske jämför jag mig själv mot helt orealistiska skönhetsideal, men VAD ska jag göra för att stå ut med mig själv? Smink räcker inte :(
Ps. Kan tillägga att jag haft anorexia, men är frisk sedan 3 år tillbaka.