• Anonym (Fröken K)

    Hur få tillbaka lusten?

    Hej, Nybliven mamma sedan 8 månader tillbaka. Min fråga är nu hur man hittar tillbaka till lusten. Innan jag blev gravid hade vi sex 5-6 ggr/vecka vilket vi båda trivdes med. Jag har alltid varit mycket sexuellt aktiv och vi träffade även ett annat par ibland. Till saken hör att jag förlorade mycket av min sexlust under graviditeten på grund av stora problem med illamående och kräkningar under hela graviditeten. Detta accepterade såklart min man, vad annars göra. Jag gav honom istället ett par avsugningar i veckan. Efter förlossningen har han pockat mer och mer. Och jag förstår honom - verkligen. Eftersom jag själv varit mycket kåt ofta. Dock känner jag mig inte sugen lika ofta och ni är mina kåtperioder nästan helt koncentrerade till ägglossningsveckan, då jag iofs vill ha sex och onanerar mycket. Men sedan är det rätt avslaget. Jag erbjuder min man avsugningar/avrunkningar men han börjar tröttna på det och vill ha penetrerande sex oftare. Jag säger till honom att ha tålamod och att min sexlust kommer att återvända helt. Men han är sååå otålig. Vad gör ni andra med dessa problem? Som sagt är ju detta ett problem för båda och jag förstår verkligen min man.

  • Svar på tråden Hur få tillbaka lusten?
  • Balrog

    Bra att du är medveten och vill ändå...hade gett nästan vad som helst för den förståelsen. Ni kanske kan komma fram till något tillsammans som får igång din lust lite mer!?

  • Anonym (Fröken K)

    Jo, jag hoppas att vi får igång det snart. Blir som en ond cirkel, jag har inte så stor lust - han vill och inland tycker jag att han är tjatig och det gör mig bara ännu mer avtänd. Känner att jag behöver annan input än att umgås med vår 8-månaders hela dagarna. Även om jag älskar att vara med henne. Har mer och mer även börjat fantisera om andra, vilket jag skäms för. Har ni också problem med sexlivet i er relation?

  • Balrog
    Anonym (Fröken K) skrev 2014-03-26 14:57:32 följande:
    Jo, jag hoppas att vi får igång det snart. Blir som en ond cirkel, jag har inte så stor lust - han vill och inland tycker jag att han är tjatig och det gör mig bara ännu mer avtänd. Känner att jag behöver annan input än att umgås med vår 8-månaders hela dagarna. Även om jag älskar att vara med henne. Har mer och mer även börjat fantisera om andra, vilket jag skäms för. Har ni också problem med sexlivet i er relation?
    Hade problem, då jag insett att min partner säkerligen hade liknande "problem" med sin lust som du. Vi förstår varandra mkt bättre idag, men lusten är ju ändå på olika nivåer o det känns ju mer eller mindre jobbigt. Förstår att tjat inte är så lyckat...du har ju trots allt haft mkt lust så jag tror säkert att den kommer tillbaka...gissar att 8 månadersmiraklet tar en hel del kraft och energi + närhet från dig!?...fantasier om andra är ju annars relativt vanligt, inget jag skäms för...men visst jag förstår vad du menar.
  • Anonym (Fröken K)
    Balrog skrev 2014-03-26 15:03:09 följande:
    Hade problem, då jag insett att min partner säkerligen hade liknande "problem" med sin lust som du. Vi förstår varandra mkt bättre idag, men lusten är ju ändå på olika nivåer o det känns ju mer eller mindre jobbigt. Förstår att tjat inte är så lyckat...du har ju trots allt haft mkt lust så jag tror säkert att den kommer tillbaka...gissar att 8 månadersmiraklet tar en hel del kraft och energi + närhet från dig!?...fantasier om andra är ju annars relativt vanligt, inget jag skäms för...men visst jag förstår vad du menar.

    Jo, men visst - det har nog alla med barn fått erfara. Vakennätter osv. tar ju ut sin rätt. Skönt att ni fått ordning på det. Viktigaste är ju attan kan kommunicera även om man inte alltid förstår varandra.
  • Anonym (..)

    Antar att du också är trött när du är nybliven mamma. Maca, rosenrot och horny goat wheet är sådant som ska kunna höja lusten rejält och även ge allmän energi samt dämpa stressnivåer. Det kan absolut vara värt att prova! Finns också ett kosttillskott som heter Largiplex. Det är helt naturligt och ökar sexlusten.

    Läs på lite och tycker du det verkar intressant är det ju värt att prova! Jobbar i hälsokost, och kan säga att jag har många nöjda kunder.

  • Anonym (..)

    Tror också att det är så att när lusten väl försvinner kan det vara svårt att på egen hand komma tillbaka. Men skulle du få hjälp av något av det jag nämnde så är det nog lättare att fortsätta "på egen hand", utan tillskotten.

  • Balrog
    Anonym (Fröken K) skrev 2014-03-26 15:15:03 följande:

    Jo, men visst - det har nog alla med barn fått erfara. Vakennätter osv. tar ju ut sin rätt. Skönt att ni fått ordning på det. Viktigaste är ju attan kan kommunicera även om man inte alltid förstår varandra.
    Ordning och ordning...det är väl levande det där...går lite upp och ner...jag har lust och lätt till lust och ger gärna intimitet tid...har man inte lusten med sig är det säkert inte lika enkelt...o där har väl min partner varit och är väl min partner lite till och ifrån, men det har ju blivit mkt bättre nu när vi inte skall ha mer barn och det yngsta barnet kommit upp i ålder lite.

    mm...en bra dialog och kommunikation kommer man en bra bit på när det gäller att förstå varandra och varandras situation.
  • Anonym (Fröken K)
    Anonym (..) skrev 2014-03-26 15:20:35 följande:
    Tror också att det är så att när lusten väl försvinner kan det vara svårt att på egen hand komma tillbaka. Men skulle du få hjälp av något av det jag nämnde så är det nog lättare att fortsätta "på egen hand", utan tillskotten.

    Åh, tack ska du ha för bra tips! Ska prova det! Och visst handlar det en del om trötthet, både fysiskt och mentalt.
  • HopeElise
    Balrog skrev 2014-03-26 15:29:05 följande:
    Ordning och ordning...det är väl levande det där...går lite upp och ner...jag har lust och lätt till lust och ger gärna intimitet tid...har man inte lusten med sig är det säkert inte lika enkelt...o där har väl min partner varit och är väl min partner lite till och ifrån, men det har ju blivit mkt bättre nu när vi inte skall ha mer barn och det yngsta barnet kommit upp i ålder lite. mm...en bra dialog och kommunikation kommer man en bra bit på när det gäller att förstå varandra och varandras situation.

    Menade att ni iaf har kommit fram till något, även om man sällan är helt överens i en relation. Förstår att det också blir något bättre med lite större barn. Vet inte hur jämlika ni varit i att dela på saker men det har vi valt att inte göra och därav är jag mer låst hemma med vår tjej. Han får ju mkt input på arbete och resor han gjort medan jag inte varit ifrån dottern mer än ett par timmar. Detta tror jag också spelar in på sexlust.
  • Balrog
    HopeElise skrev 2014-03-26 15:39:06 följande:

    Menade att ni iaf har kommit fram till något, även om man sällan är helt överens i en relation. Förstår att det också blir något bättre med lite större barn. Vet inte hur jämlika ni varit i att dela på saker men det har vi valt att inte göra och därav är jag mer låst hemma med vår tjej. Han får ju mkt input på arbete och resor han gjort medan jag inte varit ifrån dottern mer än ett par timmar. Detta tror jag också spelar in på sexlust.
    Jo, vi delar och stöttar i det mesta. Men jag kan tänka mig att det kan spela in en hel del annars...framför allt det där med att "sitta fast" och inte komma ut så mkt och se sig om och få känna att man längtar lite så att säga.
Svar på tråden Hur få tillbaka lusten?