• Mimmi20

Vad tror du?

Hej allesammans! Tänkte fråga här hur pass mycket kan jag lita på dom här ultraljuden som fastställer bf o befruktningsdatumet! Känner mig helt vilsen och vet inte vad jag gör 12 september blev jag utsatt för en händelse och anmälde sldrig det i november fick jag reda på att jag är med barn men enligt ul skedde befruktningen runt 17-18 oktober och det datumet var jag ju med min make vad ska jag tro?

• Svar på tråden Vad tror du?
  • Prutt

Jag beklagar det som hände dig

Det är ju 5 veckor mellan, så det måste absolut vara din man som är pappan. Max två veckor kan det bli fel på vid tiden för rutinultraljudet 

• Mimmi20

Jag är så rädd! Om barnet föds och det inte är min mans kommer detta leda till hedersgrejer har bett om hjälp på kk mottagningen flera gånger men dom bollar med mig o nu i v 25 kan jag inte avbryta graviditeten och privat faderskapstest kostar 11495 vad ska jag gör?!!!

• Prutt
    Mimmi20 skrev 2014-03-26 17:10:02 följande:
    Jag är så rädd! Om barnet föds och det inte är min mans kommer detta leda till hedersgrejer har bett om hjälp på kk mottagningen flera gånger men dom bollar med mig o nu i v 25 kan jag inte avbryta graviditeten och privat faderskapstest kostar 11495 vad ska jag gör?!!!
    Hedersgrejer? Från din man, eller vadå? Har han hotat dig eller gjort något annat så måste du ju bort från honom. Ta kontakt med kvinnojouren, de kan hjälpa dig!

Ett privat faderskapstest kostar för övrigt inte elva tusen, snarare en tiondel av det.
  • Mimmi20

Inga hot nej! Men är från en sån kultur att även om tjejen blir utsatt för ngt så räder hennes fel sen kommer det bli att min familj och min mans familj måste typ "rensa" skammen genom att döda killen eller typ misshandla han så pass mycket att han kommer ha skador för resten av livet från mitt o barnet perspektiv kommer jag bli stämplad hora och ingen kommer ha ngn kontakt med mig o min man lämnar mig o då står jag helt ensam med ett barn o om killen som utsatta mig för detta blir skadad kommer hans släkt o köra revansch så jag är körd, är hemma sen två månader tillbaka utN inkomst och kan inte be ngn om hjälp med summan även om det barar ett lån

• trz

Ett faderskapstest kan du köpa på internet för en tusenlapp. Men din man och hans familj verkar inte sund för barnet oavsett.

trz.blogg.se Amy 111019
  • Mamsen89

Men alltså du borde ju kunna räkna på vilken vecka du är i nu? Jag tog ett graviditetstest som visade positivt i slutet av september och nu är jag i vecka 26+4 i oktober borde ju graviditeten med andra ord ha startats för mig då. Förstår inte varför barnmorskorna inte kan hjälpa dig dom ska ju kunna sånt här med veckor och när på ett ungefär du blev gravid, det ska dom till och med kunna räkna ut när du gör ett rul..

• Mamsen89

Ska givetvis vara tvärt om, i oktober fick jag veta att jag var gravid och i september borde min graviditet ha startat.

• Cissan

Finns clearblue tester på Apoteket för en liten penning som säger exakt vilken v du är i.

• Mimmi20
    trz skrev 2014-03-27 10:21:48 följande:
    Ett faderskapstest kan du köpa på internet för en tusenlapp. Men din man och hans familj verkar inte sund för barnet oavsett.
    trz.blogg.se Amy 111019 <3

Jag tänkte innan förlossningen göra testet inte efter eftersom jag måste veta detta så jag kan söka hjälp om min man inte är pappan
  • Mimmi20
    Mamsen89 skrev 2014-03-27 10:32:44 följande:
    Men alltså du borde ju kunna räkna på vilken vecka du är i nu? Jag tog ett graviditetstest som visade positivt i slutet av september och nu är jag i vecka 26+4 i oktober borde ju graviditeten med andra ord ha startats för mig då. Förstår inte varför barnmorskorna inte kan hjälpa dig dom ska ju kunna sånt här med veckor och när på ett ungefär du blev gravid, det ska dom till och med kunna räkna ut när du gör ett rul..

Jag är nu i vecka 26 (25+0) enligt ul som gjordes i vecka 18+6, så när vi räknade tillbaka idag så hamnade vi på ett befruktningsdatum 17-18 oktober, händelsen skedde i september i mitten av den men tänker tänk om dom räknat fel
  • Mimmi20
    Cissan skrev 2014-03-27 11:40:22 följande:
    Finns clearblue tester på Apoteket för en liten penning som säger exakt vilken v du är i.

Har ju redan gjort RUL
  • Mimmi20
    trebarsmamma skrev 2014-03-28 06:23:21 följande:
    Ts vad säger din man om detta.

Han vet inget om detta men jag tänker kan ul visa fel så mycket finns det en möjlig chans mår så dåligt
Svar på tråden Vad tror du?