• Plötslig

Hundbiten

Idag när min flickvän gick på bussen blev hon biten i låret av en brun amstaffliknande hund som var på väg av. Kvinnan som ägde hunden gick vidare som om inget hade hänt och när min flickvän ropade på henne sa hon att hon fick skylla sig själv och gick. Eftersom det inte gick att få några kontaktuppgifter vet vi inte vem det är. 
    Attacken skedde vid hållplatsen Backa Kyrkogata på Hisingen i Göteborg. 

Är det någon som har tips på hur man kan hitta ägaren?

• Svar på tråden Hundbiten
  • viseversa

Lägg ut en efterlysning på fb. Och gör en polisanmälan. Vilken idiot till hundägare.

• Plötslig

Vi har gjort en polisanmälan men det skulle vara bra att komplettera med namn, annars kommer de inte bry sig.

• Flaskpostaren

Befinn dig ofta på det stället så kanske du får syn på haggan, följ henne och kirra hennes adress.

• leexxii

Fast hallå bara jag som ifrågasätter denna historia eller? Får man fråga om skadorna här, om en amstaff verkligen bet henne lär hon ha skrikit å folk skulle reagera, hon skulle blöda och behöva åka rill sjukhuset för iaf en stelkrampsspruta och då skulle polisen ha tagit emot en anmälan med eller utan adress. Om inte detta hände så bet nog inte hunden riktigt, skrapade tänderna mot hennes ben i förbifarten eller något liknande? n

• Plötslig
    leexxii skrev 2014-03-26 18:04:32 följande:
    Fast hallå bara jag som ifrågasätter denna historia eller? Får man fråga om skadorna här, om en amstaff verkligen bet henne lär hon ha skrikit å folk skulle reagera, hon skulle blöda och behöva åka rill sjukhuset för iaf en stelkrampsspruta och då skulle polisen ha tagit emot en anmälan med eller utan adress. Om inte detta hände så bet nog inte hunden riktigt, skrapade tänderna mot hennes ben i förbifarten eller något liknande? n
    Du får tvivla och ifrågasätta hur mycket som helst men det är inte relevant för frågan jag ställde så jag förstår inte vad motivet med att ljuga skulle vara?

Skadan var inte allvarlig, den högg och fick tag i byxan och slet upp den och ett jack i benet. Sen missförstod du det jag skrev om anmälan. Polisen vägrade inte att ta emot den men utan namn kommer det förmodligen inte hända ett piss med anmälan.
  • Plötslig
    Flaskpostaren skrev 2014-03-26 17:28:21 följande:
    Befinn dig ofta på det stället så kanske du får syn på haggan, följ henne och kirra hennes adress.
    Bra idé
  • PaRa

Inte konstigt att vissa hund(raser) anses farliga när det finns historier som denna. 

Varför reagerade ingen om hunden bet så din flickvän fick en rispa i benet?

Reagerade inte din flickvän, skrek till eller liknande?

Det är j*vligt sällan en hund 'bara biter' helt utan någon form av anledning, och speciellt bara en förbigående sådär.

Är din historia sann, så är det absolut synd om din tjej och personen med hunden var född bakom en lada. Skulle något hända skulle man självklart stanna kvar och göra vad man kan, iaf i mina ögon som hundägare.

Däremot tycker jag är skrämmande att någon lägger ut en halvt overklig historia (jag ber om ursäkt om den nu är sann, men läs igenom din TS med neutrala ögon en gång) och folk börjar på en gång 'VIssa ska inte ha hund',  tex. Dessutom är det alltid 'en amstaff/kamphundsliknande' hund, konstigt.

Svar på tråden Hundbiten