Rädd för dammsugaren
Ville skriva en tråd här och fråga om hjälp. Min dotter fyller snart ett år och växer som hon ska. Pigg och glad liten tjej som nästan alltid är glad och skrattar men hon har en sak som jag har försökt hjälpa henne med utan några resultat. Hon är LIVRÄDD för dammsugaren.
Jag har försökt få henne att förstå att dammsugaren inte är farlig genom att ha den avstängd och sitta jämte den, eller ha på den på den lägsta styrkan och sitta vid den och prata glatt med henne om att dammsugaren inte är farlig. Men varje gång vi sitter jämte dammsugaren skakar hela hon och om vi kommer för nära börjar hon gråta och klamrar sig fast på mig. Detta händer varje gång jag tar fram dammsugaren. Man måste ju ändå få det städat hemma så jag brukar ta fram den en gång i veckan och då innan jag börjar dammsuga låta dottern sitta i mitt knä och ha dammsugaren jämte oss, men som sagt, hon är fortfarande livrädd för den.
Är det någon som har tips på vad jag kan göra för att få henne att förstå att den inte är farlig och att hon inte behöver vara rädd.
Det känns hemskt när hela hon skakar av rädsla. Vill bara få henne att bli glad igen.