• FruSen

Fluff till regnbågstårta?

Kan man göra fluff och ha i en regnbågstårta? Vilken fluff är godast? 

Har aldrig provat göra fluff tidigare så jag testade att igår smälta polly i grädde då jag läst att många tycker det är supergott med pollyfluff men uuuuuurk, det luktar ju vidrigt idag när det stått i kylen över natten? 

Det ska vara smaker som barn gillar (en 5-åring och en 6-åring ska "dela" på denna tårta då dom fyller år i princip samtidigt). Men jag vill inte det ska bli alldeles för sött och sliskigt. Kan man ha bär i? Tex hallon? Kombinerat med vaddå?

Kom med era bästa tips!

• Svar på tråden Fluff till regnbågstårta?
  • MotherOfTheDevils

Ska du göra regnbågstårta är det ju helt klart snyggast med en vit fyllning så färgerna kommer till sin rätt. Tycker det förlorar poängen med en brun eller röd fyllning. Jag använder alltid glasskräm. Enkel, diskret och något nästan alla gillar.

• MotherOfTheDevils

Gör iordning vaniljkräm, vanlig vaniljsås i pulverform med mindre mjölk går utmärkt. Vispa grädde hårt och rör ner det i vaniljkrämen. Klart! Typ sån fyllning som det är i vanliga prinsesstårtor.

• ventilera mera

Jag brukar också ha glasskräm om bottnarna är färgade, men om man vill ha mer smak så kan man ju lägga bär i den. Inte blanda, utan bred ut, och sen lägga ut bären innan man lägger på nästa lager. Eller ett tunt lager sylt, jag brukar ringla med en sån squeeze-flaska. 

Svar på tråden Fluff till regnbågstårta?