• Anonym (Undrande)

Hår på musen

Min fru var i simhallen igår kväll. Det var rätt mycket folk där. Hon har inte varit där på ett tag, men reflekterade på att de flesta tjer/kvinnor hade hår på musen. endasst ett fåtal som var helrakade. Frun är 42 år och har enliten tuss kvar upptill. Hur ser det ut i landet? är det vanligare nu att det finns mer eller mindre hår kvar?

• Svar på tråden Hår på musen
  • Anonym (mus)

tror det har blivit vanligare att spara lite pga riskerna ... tex med inflammerade hårsäckar, eller att man inser mer o mer att håret fungerar som en skyddande barriär osv... tror en del sparar för säkerhets skull, en del pga de upplevt problem då de rakat sig...

själv har jag börjat göra min "tuss" större o större med åldern, tror man känner sig mer bekväm med lite mer hår, om man passerat de tidiga ungdomsåren :P

• NoCanDo

Är det så det ser ut när åldern kommer ikapp en så kan jag säga att det blir ett big NO NO om frugan min vill ha kul :(

• Anonym (Undrande)
    Anonym (mus) skrev 2014-03-27 10:41:37 följande:
    tror det har blivit vanligare att spara lite pga riskerna ... tex med inflammerade hårsäckar, eller att man inser mer o mer att håret fungerar som en skyddande barriär osv... tror en del sparar för säkerhets skull, en del pga de upplevt problem då de rakat sig...

själv har jag börjat göra min "tuss" större o större med åldern, tror man känner sig mer bekväm med lite mer hår, om man passerat de tidiga ungdomsåren :P

Frun sa med igår att hon tyckte det var tur hon sparat sin tuss, hade känt sig obekväm annars när de flesta hade hår. Hon har varit helrakad innan.
  • Anonym (trekant)

tror att de flesta helrakar sig som yngre för man tror att de är så man ska se ut iom att alla killar i samma ålder ser de i porrfilmer.. med åren växer man upp och blir mer självsäker i sig själv och sin sexualitet och vill inte längre se ut som ett barn mellan benen. Själv har jag en liten trekant sparad och skulle aldrig få för mig att helraka mig igen. ser riktigt hemskt ut på en vuxen tjej och som tur är så känner sambon likadant.
    sen är det ju skillnad på att spara hel kaluffs som på 70 talet och att ha en liten toffs.. man behöver ju inte vara så extrem åt något håll kanske?

för några år sedan såg de flesta rakade ut på badhuset men nu för tiden ser jag mest tonåringar som är det. dock aldrig sett något med massor av hår typ oansad.

• Anonym (Undrande)
    Anonym (trekant) skrev 2014-03-27 11:22:51 följande:
    tror att de flesta helrakar sig som yngre för man tror att de är så man ska se ut iom att alla killar i samma ålder ser de i porrfilmer.. med åren växer man upp och blir mer självsäker i sig själv och sin sexualitet och vill inte längre se ut som ett barn mellan benen. Själv har jag en liten trekant sparad och skulle aldrig få för mig att helraka mig igen. ser riktigt hemskt ut på en vuxen tjej och som tur är så känner sambon likadant.
    sen är det ju skillnad på att spara hel kaluffs som på 70 talet och att ha en liten toffs.. man behöver ju inte vara så extrem åt något håll kanske?

för några år sedan såg de flesta rakade ut på badhuset men nu för tiden ser jag mest tonåringar som är det. dock aldrig sett något med massor av hår typ oansad.

Ja hon sa med så. de som var helrakade var yngre tjejer. Men i hennes ålder så hade de lite olika mycket hår kvar, ingen som hade en rejäl buske vad hon såg iallafall.
  • Anonym (trekant)
    Anonym (Undrande) skrev 2014-03-27 11:27:43 följande:

Ja hon sa med så. de som var helrakade var yngre tjejer. Men i hennes ålder så hade de lite olika mycket hår kvar, ingen som hade en rejäl buske vad hon såg iallafall.
    nej jag har nog aldrig sett någon med en rejäl buske
  • viseversa

Varför ens reflektera om hur andra väljer att ha sitt könshår? Inte står jag och funderar på det när jag är i simhallen. Jag skiter fullständigt i hur andra gör.

• Anonym (Undrande)
    Anonym (trekant) skrev 2014-03-27 11:34:05 följande:
    nej jag har nog aldrig sett någon med en rejäl buske

Nej det är nog inte så vanligt idag, fint med bara en lite tuss kvar...
  • Anonym (möss)

En kisstofs...rakat/vaxat estetiskt snyggast. En landningsbana är fint.

Svar på tråden Hår på musen